Forbrug i GB på bredbånds forbindelse

Hej.

Er det muligt at se sit forbrug i GB på sin bredbånds forbindelse? (via telefon ledningen)

Det er fordi jeg overvejer at skifte til mobilt bredbånd, da jeg der kan opnå højre hastig med, men ved ikke om det bliver dyrer, da jeg ikke har kunne finde vores forbrug. (har ca 4 Mbit på telefon ledning og ca 18 Mbit på 4G)

Håber nogen kan hjælpe.

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hastrupbyg, 

Velkommen til TDC Forum Meget glad humørikon

Vi kan ikke se, hvor mange GB du har brugt af dit internet, da der er ubegrænset GB til rådighed. 

TDC's største mobil-bredbåndspakke er på 300 GB, hvilket er rigtig meget:

https://shop.tdc.dk/mobilt-bredbaand/

Hvis du ligesom mig har en TDC HomeBox, så kan du faktisk se hvor mange bytes der er røget igennem den. Desværre er funktionaliteten (som så mange andre ting i Homeboxen) i stykker, så den kan kun tælle op til 2^31 bytes (2 GB). Men hvis du i en periode rebooter den dagligt og holder øje med tælleren, så vil du kunne få et nogenlunde indtryk af hvor mange bytes der ryger igennem.

Du finder statistikken i Homeboxen under Værktøjer -> WAN statistikker. Når den skriver 2147 MB er det fordi den har nået grænsen for hvor mange bytes den kan tælle. På min 50/10 linje sker det på ca. 7 minutter hvis jeg bruger al kapaciteten, men bruger du kun almindelig surf og email, så rækker det sikkert nogenlunde.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)