Forbindelse til 5Ghz fra Homebox til TP-Link - problem løst

Hej Jeg har brug for at forlænge signalet imellem homebox'en og den trådløse digitalbox (multiroom), da de er i hver sin ende af huset. Signalet kører via 5Ghz og digitalboxen virker, men må stå på en stol udenfor værelset, da signalet er for svagt. Det går jo ikke i længden. Jeg har købt en tp-link dual band AC750 forstærke signalet og den fanger fint 2,4Ghz, men jeg kan ikke få den til at fange 5Ghz. Den angiver at 5Ghz er disconnected/no signal Hvad kan der være galt ? På forhånd tak.

Problem løst - MAC adresse skal oprettes i homebox, så kommer der forbindelse imellem homebox og extender.

12 Kommentarer

jeg har også et problem med tp link ac 750 ...den trådløse digitalbox (multiroom) kan ikke hente ip-adressen.. der kommer et x ved den sidste ... hvad gør man ved det....  det funger fint med pc - mobil men ikke ved den trådløse digitalbox (multiroom)

Er der nogen som kan guide mig igennem dette problem???

Det er en (AC 750 Wifi range extender) jeg har

Hej

Du klan ikke forlænge forbindelsen (5 Ghz) til digitalboxen via en extender. Den skal være direkte på den hvide boks. 

Mvh Vivi 

ok så det det med mac addresse er ikke til det så ....

Hej

Nej, det kan ikke lade sig gøre. 

Mvh Viv 

ok tak for svar... jeg har været inde på TDC og se at de har en 

TDC WiFi Extender .. under tekniske specifikationer som virker sammen med tdc box -tdc homebox m.m   kan den så ???  hvis du ved det???

Hej

Nej, det kan være, at det er et nyt produkt, der er jo nok mange, som har problemer med rækkevidden :-) Jeg må da lige kigge nærmere på det. 

/ Vivi 

Hej

Det tror jeg ikke, at den kan, den har samme spec. som den, som jeg har i forvejen. Som jeg har forstået det er digitalboxen bundet til den hvide box ved fx. mac-adressen, og vil derfor kun fange signalet direkte. Dette er vel lavet for at fx. naboen ikke bare kan bruge ens tv-signal uden at betale. 

/ Vivi 

det er det nok ...       tak for svar

Syntes bare det er mærkeligt at min box går fra rød signal til grøn signal når jeg har den til (altså tp link ac 750) men det kan ikke hente ip addresse 

men det er da godt man kan køre tp link ac 750 uden om den trådløse box så den viker til wifi pc og mobil m.m

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)