Forbindelse fra Home Box til Range extender eller Netgear router

Jeg har et problem.

Jeg har en garagebygning 10-15m fra mit hus, hvor min HomeBox befinder sig.

Jeg har nu monteret et trådløst videokamera på garagebygningen og vidste på forhånd at signalet fra HomeBox'en var for svagt.

Jeg har så købt en TP-Link TL-WA850RE extender, og kan da godt få forbindelse, men billedet hakker noget, og internettet afbrydes ind imellem på min arbejdslaptop m. Windows7 (trådløst og LAN forbundet til HomeBox). Mens en anden WindowsXP laptop kører upåvirket (trådløst til Homebox) på internettet.

Jeg har prøvet at skifte kanal, men det hjælper ikke meget. Pt kører jeg på kanal 5.

Fra tiden før HomeBox brugte jeg Netgear router WNDR3300, så den har jeg endnu.

Den kunne jeg forestille mig var mere effektiv end TP-Link modulet.

Men hvordan får jeg HomeBox og Netgear til at snakke sammen?

Jeg har mulighed for at køre kameraet enten trådløst eller med kabel til extender eller router i garagen.

Men har ikke umiddelbar mulighed for at trække kabel mellem de to bygninger.

Derfor ville det være rart at kunne køre trådløst mellem bygningerne.

Kan nogle hjælpe?

Søren

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Du er selv inde på en af de oplagte løsninger - men der er jo noget der tyder på at der er "noget i luften" der forstyrrer. Så måske er det lidt rigelig op af bakke at finde en trådløs løsning.

Din garage og dit hus er sandsynligvis på den samme elinstallation - og det kan vi bruge til noget....

http://www.computercity.dk/product/13052696/zyxel-500-mbps-mini-powerline-kit?ref=section

Er et eksempel på sådan et sæt. Og jeg gentager - det er KUN et eksempel jeg har hæftet ind her. Men jeg har brugt forskellige fabrikater og typer gennem tiden, og de har aldrig givet nogen form for problemer. Derfor tror jeg ikke der er nogen grund til at fremhæve nogen frem for andre. Det plejer at være et spørgsmål om at sætte det hele til, og sætte de nødvendige kabler i. Så kører det.

Der er i øvrigt en gammel misforståelse om at de kun virker på den samme sikringsgruppe - men det er ikke korrekt for de nyere typer. Derfor bør de også sættes op med den nødvenige krypering efter vejledningen. Ellers kan din nabo i princippet købe en mangen til, og få adgang til dit netværk. Men det er en mere teoretisk mulighed. Det er også derfor at du ikke skal satse på løsningen med mindre garagen og huset kører på samme måler.

Vh

Peter

Hej Peter, Tak for dit svar, som ser spændende ud.

Garagen fødes med el kabel fra hovedhuset, så det kan da være værd at prøve for 400kr!

Men jeg har nu kørt et par dage uden at min internetforbindelse er kommet i udu. Jeg har forbundet kameraet til extenderen med kabel og kører så kun trådløst mellem extender og Homebox. Det gav lidt bedre stabilitet.

Kameraet hakker lidt nu og da (jeg kan se på klokken, at det nogle gange tøver nogle sekunder, mens det andre gange kører mere synkront).

Men jeg tror, jeg vil prøve dit forslag til sammenligning.

-Søren

Hej Peter,

Jeg fik købt ZyXEL sættet, men desværre, er der ingen stabil genkendelse af netværk i garageinstallationen.

Den gruppe, der bruges der, kan åbenbart ikke finde hul til den gruppe, jeg bruger ved HomeBoxen.

Så jeg er nu tilbage med TP-Link extenderen.

Kører kabel fra kamera til extender og derfra trådløst til HomeBox.

-Søren

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P