Flightradar24 og homebox

Halløj TDC...

Jeg er lidt af en flyspotter nørd og er endeligt blevet tilkendt udstyr til opsætning (hvilket er sket) med jeg har et konfigureringsproblem.

På siden: http://www.flightradar24.com/software

står noget om at "localhost" skal stå til "localhost:30003". Og her er det jeg er på "udebane".

Som jeg kender til "localhost" er det en internadresse i en lokal pc der ikke er koblet på et netværk.

Jeg kører på LAN-siden med et gigabit netværk p.g.a. store datamængder til lokale NAS' er da jeg laver en del video, samtidig med, at jeg uploader data til en række vejrfora, fra min vejrstation. Jeg har aldrig ændret ved adressen 127.0.0.1

Så er spørgsmålet "hvad kan jeg gøre for at min flightradar24 reciever kan sende data ud ved hjælp af localhost 30003"?

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kongie.

Du skal vel ikke gøre andet end at fylde informationen ind i feltet !

Du bruger windows antager jeg ?

localhost:30003 betyde at din software vil benytter port 30003 på din PC'er (som jo er Localhost og  som også ganske rigtigt hedder 127.0.0.1 og ikke skal ændres ved).

Som jeg lige ser den side du linker til er det din software der sender data ud på den port og du modtager ikke noget via den, så umiddelbart skal du heller ikke åbne porte i homeboksen.

Skriv igen hvis mine antagelser er forkerte - så kigger jeg på det igen hvis jeg kan hjælpe.

/

Hej Helt...

Jeg er sluppet gennem en masse spøjse finurligheder, og har lært en masse. Samtidig er min adgang til Flightradar24 nu blevet opdateret, og der kan jeg se, at man har modtaget data siden lørdag hvor udstyret blev tændt...

Du har ret, der er ikke ændret noget og udstyret virker.

Jeg takker for hjælpen...

:-)

Kongie

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8