Fjernudskrivning

Jeg har tdc homebox og fast IP adresse, hvis jeg forbinder en netværksprinter til homebox, kan jeg så udskrive fra en ekstern plaseret PC over IP adresse.

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Ja og det kan gøres på lidt forskellige måder, den nemmeste er nok Google Cloud Print

https://www.google.com/cloudprint/learn/

Prøv at læs siden igennem og giv det et forsøg, og skriv endelig hvis der er noget der driller eller ikke giver mening...
Tak for svar, men da det er personlige oplysninger i dokumenterne synes jeg ikke om den måde. har du kenskab til windows7 og IIS der til, hvilken version der kan bruges som internet printer og eventuelt info om opsætning.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Dine personlige oplysninger er hverken mere eller mindre sikre på den ene måde frem for den anden.

Hvis man endelig skulle sige at marginalerne peger mod at en løsning skulle være bedre end andre - så er en tjeneste som Gooogles en af de gode. Her er der et stort firma der har styr på tingene og ressourcerne til at implementere dem. Hvis du selv brygger noget sammen - så overser du garanteret noget.

ALT der foregår via nettet kan potentielt aflures, men man bør altid vælge de løsninger hvor der er kompetente og serøse udbydere. Og det er Google i mine øjne.

Vh

Peter

Ja du har ret med sikkerheden der er nok ikke den store forskel, men kan en Brother printer med webinterface tilkoblet HomeBox med fast IP ikke til gåes udefra, eller har TDC et produkt der kan bruges, således der kan udskrives fra et kontor i en anden by over IP adressen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, det kan du sagtens

Du skal portforwarde port 9100

Og så skal printererdrivere på "afsenderen" jo selvfølgelig indstilles til at sende printjobbet til din externe faste IP adresse

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan også bruge IPP (internet Printing Protocol) som køre over HTTP port TCP 631

Du nævner selv Windows 7 og IIS så kan du prøv at opsætte IPP/internet printing server funktionen i IIS...

Prøv evt. at kugge på denne video. https://www.youtube.com/watch?v=gOZUN9GHewE

Håber det kan hjælpe dig... Glad humørikon

Omdømme 2

Jeg har lige set på min egen HP ePrinter at den har IPP integreret så jeg skal bare slå det til via web interface og så port forwarede 631 TCP til IP adressen på printeren, som jeg har lavet statisk. så kan jeg fange min printer via min WAN IP adresse og se status på den og printe til den... måske din printer også kan noget ligende...
Mange tak for alle svarerne, jeg har løst problemet.

Omdømme 2

Hej sofus-1

Det er godt at høre. Du kan måske afsløre din løsning eller dele af den så andre også kan gøre brug af den eller få inspiration af den...

og hvis du vil være sød at makere det indlæg der var tættest på som svar, eventuelt din egen løsning hvis du skriver den så andre kan se at tråden er løst Glad humørikon

VH
Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)