Fiber net

Hej

Hvis man på nuværende ikke kan få fibernet, kan man så ikke få at vide hvornår det er planlagt, at det bliver lagt i vejen ?

Jeg ved at det er lagt ned i vejen 2 huse fra mig !!

(bor i Birkerød)

Torben

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det plejer desværre at være svært at få at vide.

Har de huse der ligger lidt væk mulighed for at få fiber? Det at der er gravet et fiber ned, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man kan få fiber. De findes i flere versioner - om man så må sige.

Hvis det er et overordnet fiber der forbinder andre knudepunkter - så kan det have lige så lange udsigter som alle andre steder. Hvis der derimod er etableret et distributionsnet i området - så kan det være et spørgsmål om at presse lidt på. Evt sammen med nogle naboer.

Vh

Peter

Hej

Jeg tror der skal presset meget på. Jeg kan kun finde noget om fiber på TDC Erhverv.

http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=e_prod_bb_bb

Kan du finde noget på tdc-privat PeterA?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Næ... Jeg har heller ikke søgt :-)

Men af egen erfaring ved jeg, at hvis der er etableret distributionsnet i området, og det "bare" skal udvides lidt, så kan det betale sig at presse på. F.eks. hvis det er en parallelgade til en gade der har fiber.... Men hvis der f.eks. er 25 huse på den vej, så nytter det ikke noget at det kun er de fem der vil på fiber. Er der derimod 24 der vil på - ja så er det ofte en god forretning for de forskellige udbydere at grave det ned. Men det kommer selvfølgelig an på en konkret vurdering.

Og der er slet ingen tvivl om at der er et andet fiberselskab der begynder med W der er MEGET nemmere at danse med end TDC. Men det kan lade sig gøre :-) TDC konkurerer jo med deres egne kobberkabler.....

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)