fejlsletning

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej

Jg kom ved en fejl til at slette en fil,som ikke skulle have være slettet. Desværre brugte jeg ikke papirkurven, men CTRL-DEL, ellers kunne jeg jo  bare have gendannet den. Er denne fil tabt for bestandig, eller findes der en metode til atkalde den frem igen ?

m.v.h. vah

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Vah

Der findes mange forskellige unerase programmer. (Brug Google) Også nogle der er gratis. Men problemet er at hvis du installerer, eller i det hele taget ændrer på filsystemet, er der fare for at den fil du har slettet bliver overskrevet med andet data. Det bedste er hvis du har adgang til en anden PC, installer et program, der også virker direkte fra f.eks. en USB.  Problemet vil så igen opstå hvis du har genstartet PC'en. Her er der, igen, fare for at data er overskrevet.

En unerase skal helst udføres direkte efter man har slettet.

Hej.

Hvis computeren understøtter systembeskyttelse, og hvis systembeskyttelsen er slået til for det drev, som filen lå på, kan den muligvis reddes ved at højreklikke på mappen, den lå i, og vælge "Gendan tidligere versioner". Virker det, vil man kunne se mappen, muligvis i flere udgaver svarende til forskellige datoer, og findes den mistede fil kan den kopieres over til den rigtige mappe. Der gemmes kun i det omfang, den reserverede plads er tilstrækkelig.

Vær opmærksom på det, BrianHHansen skriver - en hvilken som helst ændring i filsystemet formindsker muligheden for at redde filen ved unerase. Dette kan også gælde ved ovennævnte forsøg på redning ved brug af "Gendan tidligere versioner".

Tak for svarene,

Jeg er blevet advaret mod at bruge fremmede programmer til gendannelse af filer; men skulle holde mig til Windows Filhistorik,og det virker tlsyneladende fint.Jegkendte det ikke i forvejen, og viste ikke at det var installeret på minPC.

Tak for denne gang,

m.v.h. vah 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)