Få wifi rækkevide og tv i den anden ende af huset

Hej

Jeg skriver på vegne af min kære mor, som har fibernet ved TDC. Fiberboksen, sidder i soveværelset (den ene ende af huset) - Mens stuen, med computer og fjernsyn, er i den anden ende af huset.

Lige nu er der ført et kabel hele vejen over loftet fra boksen i soveværelset, til TV-boksen i stuen, hvilket fungerer nogenlunde. Men wifi-signalet er meget svagt nede i stuen, og falder tit ud. Vi skal derfor have fundet en løsning hvor vi kan øge wifi-signalet nede i stuen.

Hvilke af følgende løsninger tror I vil give bedst resultat?

1. Sætte en switch på det kabel der ligger i forvejen
Ville være muligt at sætte en switch (altså med wifi-signal) i det kabel der allerede går fra soveværelset og ned i stuen, og så sætte et kabel fra den switch og til fjernsynsboksen? Dette ville jo give et bedre wifi-signal, men kan man se fjernsyn på den måde? Hun har en boks model CIS5030, med TDC fibernet TV.

2. Forbedre wifi-signalet
Kan man sætte et access point eller switch halvvejs nede i huset, til at forstærke wifi-signalet på en eller anden måde? - og i så fald, hvad for noget udstyr skal der bruges?

3. Trække et nyt kabel hen over loftet

Dette ville selvfølgelig være en god løsning at trække et nyt kabel fra fibernetboksen i soveværelset, og ned i stuen, og så sætte et wifi-signal i enden af den - Men hvilken boks skal jeg bruge? - Denne ide ville jeg dog også helst undgå, da det er ret besværligt at skulle trække det nye kabel.

4. andre forslag?
Jeg er selvfølgelig åben for at høre andre forslag til hvad der kunne give bedre wifi-signal nede i min mors stue :-)

Håber der sidder nogen med forstand på det her, som kan hjælpe os.

Mvh
Niklas Larsen

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ajla har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Fedryan

Jeg kan se, at du ikke har fået et svar, så jeg har fundet et link her på vores forum, som burde give dig svaret på dit spørgsmål. 

Linket er her: /t5/Arkivet/Udvide-den-tr%C3%A5dl%C3%B8se-r%C3%A6kkevidde-p%C3%A5-TDC-Homebox/td-p/66269

Hej Niklas.

Du kan sagten placere en switch i stuen, hvor du kobler den på det lan kabel der går til din mors digital modtager, og fra den et andet lan kabel til digital modtageren. I switchen kan du så tilslutte et trådløst accespunkt eller en anden router.

Du kan også trække et kabel fra din mors TDC homebox til midten af huset, og sætte et accespunkt op der, hvor den så forhåbentligt kan dække det meste af huset.

Der er også muligheden for en kombination af flere løsninger. Du kan sætte en switch op med et accespunkt i stuen, og et midt i huset. Dog kan der komme forstyrelser hvis kanalerne de sender på ikke bliver delt op, da de ellers vil gå ind over hinanden.

For eksempel så kan hendes homebox sættes til at sende på kanal 1. Accespunkt i midten sættes til kanal 3, og den i stuen til kanal 6. Så vil der så at sige være en "kæde" af trådløse netværk.

En anden løsning er et accespunkt i stuen, over en switch. Som nævnt tidligere så anbefaler jeg at den sættes til kablet der oprindeligt går til digital modtageren. Derefter kan du tilslutter en wifi extender til dette accespunkt.

Jeg har lavet en lille simpelt diagram over hvordan det kan opsættes. Diagrammet at lavet på baggrund af den først nævnt løsning.

Lige til sidst vil jeg nævne at der er support på TV, selv med en switch på. Det kan dog forekomme at vi vil teste digital modtageren uden om switchen.

På wifi vil der kun være support på TDC Homebx wifi.

Alternativ opsætning.jpg

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P