Extern harddisk til homebox hgw4

Hej. 

Er det muligt at montere en extern harddisk med USB stik til homebox hgw4. Har for nogle mdr siden købt ny harddisk som passede til min gamle router. Har så fået skiftet router til homebox hvor der ikke er USB stik i. Tænker om man kan lave et mellemled med netværkssikkerhed til en USB, vil det så virke ?

mvh Annette

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Anette

Du kan desværre ikke tilslutte din USB Harddisk til din homeboks. men du kunne få fat i en boks der kan lave din USB Hardisk om til en NAS (Network Attached Storage) med f.eks. sådan en dims: http://www.edbpriser.dk/nas-server/digitus-dn-7023-1-id-8553469.aspx derved kan den tilsluttes dit netværk i en af de gule netværks stik på din homebox

Venlig Hilsen

Brian

Super tak for hurtig svar. 

Ved du om den så kan tilgåes fra mobilnetværk. Det havde vi problemer med fra det gamle system vi kørte.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Den foreslåede boks har indbygget en FTP server. På din mobil kan man med et filhåndtering program med indbygget FTP klient sender filer frem og tilbage. De skal dog en omvej 

1. Først på mobilnettet

2. Så ind i din router

3. Endelig ind i boksen med din USB harddisk. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det kommer desværre an på en hel masse ting. F.eks. om enheden understøtter adgang fra mobil enhed (herunder ikke mindst, findes der en App til at tilgå NAS enheden?) Og i så tilfælde, hvilken forbindelse vil man have? Hente filer, eller se billeder f.eks.? inde bag routeren (WiFi) er det også lettere end udenfor. Det er desværre ikke muligt at give et entydigt svar.

Løsningen kunne være i stedet for at gå over til Cloud storage (Købe plads i skyen). feks. Dropbox, Onedrive, Google drive el.lign.

venlig hilsen

Brian

Jeg har en Samsung Hx m101tcbg extern harddisk. Det skulle vist være muligt at logge på udefra til den. Kunne bare ikke før da det var gennem dobbelt router har jeg hørt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)