Én computer har problemer med net, den anden har ikke.


  • Deltager
  • 1 kommentar
Vi har to mac-computere, hvoraf den ene af dem flere gange dagligt oplever problemer med at gå på nettet. Periodisk kan den ikke gå på nettet i 2-5 minutter af gangen (hvis man eksempelvis prøver at gå ind på googles hjemmeside går der lang tid uden der sker noget, hvorefter den siger at siden ikke kan åbnes fordi der ikke er forbindelse til nettet). Den anden computer har dog aldrig nogle problemer med nettet. Vi har derudover tv-pakke der kører over nettet, samt to mobiltelefoner der er tilsluttet wi-fi, som heller ikke oplever problemer. Problemet opstår for den éne computer, uanset hvor mange af de andre ting der er i brug. Begge computere bruger Safari, og både Airport og WI-FI ikonet viser at der er forbindelse. 

Vi har prøvet at genstarte den trådløse router; 

vi har prøvet at pinge en hjemmeside når problemet opstår fra begge computere, hos begge var der respons;

vi har opdateret til nyeste opdatering af styresystemet;

vi har kørt antivirus uden problemer;

og vi har fjernet firewallen.

Er der nogle der har nogle gode idéer?

4 Kommentarer

Omdømme 4
Hej kjnp.

Det kunne tyde på fejl i netkortet.

Prøv at gen-installere .

SE:

http://www.youtube.com/watch?v=aXiZn64aZfg

Håber det kan hjælpe.

Venlig hilsen

   Trumle.

Hej Trumle

Mange tak for buddet, men det hjalp desværre ikke :-(

Jeg kan forstå på min kæreste, hvis computer det drejer sig om, at hun ikke oplever problemer på andre netværk end vores eget. Det medfører selvfølgelig spørgsmålet om det stadig er hendes mac den er gal med, eller om det alligevel er netværket (selvom vi ikke oplever problemer med de andre enheder). 

Omdømme 1
Hej.

Kan der være en IP-adressekonflikt?

Prøv at checke om der skulle være andre enheder (computer, smartphone m.m.), der har samme IP-adresse som det fejlramte computer. Det kan ske hvis der arbejdes med fast IP-adresse, lagt direkte ind på netkortet. Det kan også ske selv om alle enheder får automatisk IP-adresse, f.eks. hvis routeren (Homebox) genstartes uden at netforbindelsen til alle tilsluttede enheder også genstartes eller genopfriskes.

Omdømme 4
Hej igen.

Et yderligere tjek kunne være at skifte til optimal kanal:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28928

Samt slette alle andre lokaliteter på "den besværlige mac":

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24787#mac

Tjekke at homeboksen sender 802.11 b/g/n-----og ikke kun 802.11 b/g
Og Netværks godkendelse er WPA/WPA2

Venlig hilsen
Trumle.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)