Email alarm med Safehome ip kamera

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har flyttet dit indlæg, da du har bumpet et gammelt indlæg/Patrick, forum administrator

Hej

Fandt din tråd på forummet og tænkte om du måske kan hjælpe mig med mit problem med et IP kamera fra Safehome?

Jeg har sat et trådløst IP kamera op (3815w), som er tilsluttet TDC Home Trio routeren.

Jeg har givet kameraet en fast IP adresse, som der portforwardeds til fra den port kameraet benytter.

Jeg kan herefter tilgå kameraet med enheder som er på sammme trådløse netværk.

Jeg har fx. downloaded en app til min android telefon, hvor jeg har angivet den faste IP adresse og at http porten der benyttes er nr xx. Med den app kan jeg nu tilgå og styre kameraet når min android telefon er koblet på samme trådløse netværk som kameraet.

Så langt så godt.

Men når jeg prøver at tilgå kameraet via WAN - fx. via den omtalte android app - kommer jeg ikke igennem.

Jeg har fået oplyst at TDC routeren bruger dynamiske IP adresser, men jeg har som omtalt givet kameraet en fast IP adresse, men måske er problemet WAN adgang til selve routeren?

Jeg er langt fra netværkskyndig så jeg har nu brug for hjælp og håber derfor at nogen i dette forum har en løsning på mit problem :D

Vh Niels

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Bedre sent end aldrig så her er et bud...

Har du åbnet en port i firewallen ?

Har du en fast ip-adresse på Home boksen ?

det lyder som om du mangler dette.

I firewallen skal du når du får et request udefra på den port - (kan være port 5000) -  kameraet sidder på, route det til kameraets IP adresse.

Når man tilgår f.eks. et kamera udefra så benytter man din TDC router's ip adresse og et portnummer f.eks. 111.222.333.444:5000 - dette opfanges i firewallen og den vil så sende signalet til dit kamera som sidder  på den interne (LAN) adresse du har givet dit ip kamera med port 5000  - eller den software der styrer kameraet.

(Når jeg skriver port 5000 er det kun fordi det er meget brugt, men du kan sætte port nummeret til næsten alt over 1100 - det sættes sandsynligvis der hvor du også sætter den faste ip adresse i kameraet)

Jeg kan forestille mig du ikke har fast ip adresse så du skal finde lidt info hos TDC om at bruge Dynamisk DNS eller google det - jeg mener der er et menupunkt i Homeboks menuen der hedder Dynamisk DNS.

/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P