Ekstern Router for bedre wifi

• Deltager
  • 2 kommentarer
Vi har flere år brugt den medfølgende tdc box med router og modem i en, og er ikke glade for wifi signalet. Derfor har vi købt en Dlink DIR-868L router. Jeg ville høre om det kan lade sig gøre at bruge min nye router alene og undgå den fra TDC? Vi har prøvet bare at tage et ethernet kabel og sætte den i den nye router, men der er der problemer med Ip adressen. 

På Forhånd tak 

- Mads

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mads,

Nej, du kan ikke undgå TDC router, i og med den også fungerer som modem. Dog kan du slå alt trådløst fra i din TDC Homebox.

Nu har du fundet frem til at der er problemer med ip adressen - men i hvilken sammenhæng? Er det fordi de kører samme gateway IP eller samme ip'er på DHCP serveren evt.?

Uha det er jeg ikke klar over, men det er når jeg har kørt netværksdiagnostik på min computer at den har sagt ugyldig Ip. Måske det kan hjælpe at slå alt det trådløse fra på TDC boxen?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad sker der, hvis du tilslutter din nye router vha. ethernet?
Der virker det udemærket. Jeg har også fundet ud af, at så længe jeg er i samme rum som routeren, virker det trådløse internet. Dog fungerer det ikke hvis jeg går op i stuen (routeren står i kælderen)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
En router (Eller mere rigtigt: WiFi access pointet, der sidder i din Router) er normalt meget følsom over hvordan den står, eller hvis du har eksterne antenner, så hvordan de vender.  Og generelt er det en god ide at det trådløse accesspoint står frit, højt og på samme etage. Hvis du har flere antenner på din router, så prøv at sætte en af antennerne i 45 grader i forhold til den anden antenne. (2 antenner: den ene 90 grader (lige op) den anden 45 grader vendt væk fra den første antenne, retning bestemmes af hvor du vil have signalet hen. Husk at signalet bevæger sig som bølger ud fra antennen, mest vinkelret på antennen, og ved en normal antennen lige meget i alle retninger. Hvis der er 3 antenner så den midterste lige op, de andre 45 grader i hver deres retning.) Eller ekperimenter hvis du har antenner. Hvis der er indbyggede antenner, kan man prøve at dreje routeren i foskellige retninger og teste det. Hvis du har smartphone hent programmet "Wifi Analyzer" (Findes vist kun til Android, ved ikke om der er noget tilsvarende til IPhone) Programmet er fra Farproc. Swipe til siden indtil du kommer til signal meter, vælg dit netværksnavn, og gå stille rundt i huset og se hvordan signalet er. Du kan også med programmet se om der skulle være andre der sender på samme frekvens som dig. Det vigtigste at huske er: WiFi fungerer som en Radio! Alt der kan forstyre en radio (Walkie Talike) forstyrer også WiFi!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)