Eget modem og router der virker

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Det er lykkes mig at få et modem og egen router til at virke på en TDC VDSL2 linje og tænke jeg ville dele det med alle jer andre...

Det skal nævnes at jeg kun har bredbånd, altså ingen IPTV eller IPtelefon men jeg tror godt man kan få det til at virke alligevel med egen modem/router

Efter en del tids søgen efter et TDC VDSL modem kom jeg til at tænke på at Fullrate jo er eget af TDC og deres udstyr er testet og godkendt til TDCs linjer, og jeg ved at Fullrate har en funktion hvor man kan sætte deres router i bridge mode så den kun virker som modem. 

Så da jeg faldt over en Zyxel P-2812HNU-F1 hos webhallen til 600kr så slog jeg til.

Den kom så her i morges og efter 10 min var linjen oppe og køre med min egen router og Zyxel boksen som modem. Jeg fik lavere ping og stadigvæk fuld hastighed samt at jeg nu kan bestemme 100% selv over mit LAN. 

Denne router fra Zyxel har også G.Vector (VDSL2 Vectoring) som TDC åbner op for i 2015 som skulle være med til at levere 100/30mbit og jeg håber da at siden Fullrate bruger den og den er testet af TDC at jeg også vil kunne køre med Vectoring til den tid. Men det til den tid.

Så hvis der er andre der skulle være interesseret så er det sådan en her router i skal bruge i bridge mode

Zyxel P-2812HNU-F1

Og hvis nogle skal bruge hjælp med opsætning så skriv bare så skal jeg hjælpe så godt jeg kan...

2 Kommentarer

Jeg er MEGET interesseret i dialog med dig om dit setup!

Hej, kun du dele nogle af dine erfaringer. Har lige anskaffet en Netgear D7000 (med indbygget VDSL/ADSL modem), men kan ikke få den til at connecte.

På forhånd tak.

Nicolai

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)