Egen router på TDC Fiber (uden HomeBox!)

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hej!

Så har jeg endelig fået det som jeg vil have det - egen router på min TDC Fiber forbindelse!

Man kan nemlig godt undvære HomeBoxen - hvis man alligevel kun skal bruge internet forbindelsen og ikke bruger TDC TV, IP telefoni, HomeDisk, Privatalarm osv, kan man få skiftet VLAN på fiberboksen, så kan man droppe HomeBoxen og sætte sin egen router direkte til fiberboksen!

Til gengæld skal man acceptere at der ikke kan fejlfindes lige så godt på forbindelsen, som hvis der er en HomeBox på, da der er nogle værktøjer i den, som bla. laver statistik over fejlpakker og udfald på linjen - de er selvfølgelig ikke til rådighed, hvis man har sat sin egen router på.

Det er ikke værre, end at man smider HomeBoksen på igen og beder support om at frigive IP'en, så kan de fejlfinde på forbindelsen - når fejlen er rettet sætter man bare sin egen router på igen og får frigivet IP'en endnu engang.

Så "ingen support på den konfiguration" betyder ikke nødvendigvis at man ikke kan få det som man vil have det, man skal bare acceptere at man selv står for udstyret og ikke kan ringe til support hvis ens eget udstyr ikke fungere...

/Thomas

3 Kommentarer

Kan du fortælle lidt om forløbet og i hvilken grad TDC Support er involveret i denne process?

Du ringer til fiber support og beder dem om at flytte forbindelsen til det andet VLAN, så du kan sætte egen router på - du bliver gjort opmærksom på at du så kun kan bruge fiberen til Internet adgang og ikke kan bruge telefoni, TV osv. og at hvis der opstår fejl skal du koble homebox på igen, mens de laver fejlretning - bagefter kan du sætte din egen router på igen...

/Thomas
Jeg skal desværre bruge TV-signalet, og er derfor indtil videre nødt til at leve med HomeBoxen.

Hvis jeg ikke skulle bruge TV-signalet ville jeg helt sikkert skifte til gigabit.dk eller Hiper, som leverer langt højere hastighed, IPv6 og en mindre defekt (går jeg ud fra) router til en lavere pris.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)