Egen router med homebox - DNS

Måske et dumt spørgsmål, men hvis jeg følger TDCs vejledning til opkobling af egen router (http://kundeservice.tdc.dk/sitecore/content/tdcdk/help/hjaelp/bredbaand/installation-og-opsaetning/opkobling-af-router-til-tdc-homebox) , kan jeg så bestemme hvilken DNS der anvendes, ved at indstille det i min egen router?

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det korte svar er "Ja"

Hvis du sætter DNSen til 0.0.0.0. i homeboxen.

Det er dog min erfaring at det ikke kører helt som det skal, så jeg har valgt at indstille min DNS i netværkskortets egenskaber i stedet.

Ja, men jeg kan jo så vidt jeg ved ikke rette DNS i homebox?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis man på en router sætter den DNS, der bliver leveret med DHCP til din PC  er det fuldkommen ligegyldigt hvad evt. enheder (Det være sig Routere, eller Level 3 switche)der er foran den router der tildeler DNS server, har sat som DNS. Der er ingen grund til at ændre DNS i homeboxen, hvis man tildeler DNS fra en anden router der sider bag ved homebox. Det eneste DNS gør er at omætte en internetadresse som f.eks. www.google.dk til en ip adresse. Og computeren VIL spørge den DNS den får tildelt fra routeren der tildeler den en IP, og dermed normal også en DNS. Hvis man selv ændrer DNS på netkort vil det have samme virkning. Computeren (Eller enhver anden enhed, også smart phones) spørger den DNS den har stående i sin opsætning, uanset hvordan den modtager denne opsætning.

Venlig Hilsen

Brian

Perfekt, det var præcist hvad jeg var i tvivl om :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)