DoS Port Scan Attack

Jeg har i lang tid lidt under meget dårlige svartider på min internet forbindelse

Når kikker på routerens log er den fuld af liner som disse, som optræder med 1 sek intervaller:

May 13 05:14:15  DoS: Port Scan Attack source=206.54.168.39 destination=176.20.19.187

May 13 05:41:00  DoS: Port Scan Attack source=93.184.220.20 destination=176.20.19.187

May 13 09:35:29  DoS: Port Scan Attack source=216.58.209.110 destination=176.20.19.187

Med min ret begrænsede viden om den slags gætter jeg på at det kan være årsagen. Jeg har prøvet at læse lidt på lektien, og det tyder på at det normalt skyldes at man har en eller anden tjeneste kørende inde bag routeren som henvender sig til offentligheden; men det er ikke tilfældet. Som billede 1 viser har jeg (forsøgt) at lukke for tilgang udefra.

Min forbindelse er en 10 mbit så de 2,6 må vel alt andet lige siges at være i underkanten? (billede 2)

billede 1

FireWall.PNG

billede 2

SpeedTest.PNG

Forbindelsen består af et Speedstream modem med en ASUS RX3041_B router bagved.

Med venlig hilsen

Claus Ørnfeldt Willemoës

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Claus.

Først er det en god ide at skrive hvordan du har lavet hastighedstesten. Er det testet med WiFi (Trådløs forbindelse) eller med en ledning i en af de gule netværks stik i routeren? En Hastighedstest skal ALTID udføres med en ledning fra din enhed til din router.

Venlig Hilsen

Brian

Ja, det er med et kabel i routeren, som det anbefales, jeg kan godt læse indenad.

Det er egentlig heller ikke det mit indlæg går på, grafen er med for at illustrere at det ikke kun er en fornemmelse at min hastighed synes lav.

Jeg forsøger at få klarhed over om DoS er  årsagen til den lave ydelse fra routeren/netforbindelsen.

Det er før set at billige routere i den prisklasse de fleste af os har stående hjemme bliver trætte når deres log løber fuld. Du har naturligvis også forsøge at genstarte routeren, ikke?

Jeg ville se efter om der er et sted at slette loggen og se om problemet fortsat findes. Har du alternativt mulighed for at teste med en anden router?

Jo - jo 

Den har været startet flere gange. Den gør det også selv, jeg har vist aldrig set den have opptider på mere en en uges tid.

... og lige lidt hjælper det. Jeg har en anden router jeg kunne prøve at sætte på; men jeg var bare af den opfattelse at det skyldes "noget udefra" mere end at routeren selv ikke kan håndtere belastningen.

C/

Jeg har sat min HomeBox på; sikke en redelighed, nu er der stort set ikke noget hul igennem.

ps

Hvor langt op i pris skal vi førend en router burde være robust nok til at klare sagerne? Er det overhovedet sansynligt at det er problemet?

Jeg tror du er på vildspor med de der DoS-advarsler, hvis du også oplever dårlig forbindelse med din HomeBox.

Ud fra den hastighed du har købt gætter jeg på at du har en eller anden for for xDSL, og så kan der være alle mulige slags støj, som kan give dig en lav hastighed. Hvis jeg var dig ville jeg lade HomeBoxen sidde på linjen og så kontakte supporten.

Tak Jakob, jeg har fat i support som siger at hastigheden ikke kommer højere op pga. linjens kvalitet. Vi har nu gang i en løsning med mobilnet. TDC skal have samme pris for en 300Gb forbindelse som jeg i dag giver for en fastlinje.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)