DNS opsætning i HomeBox?

• Deltager
  • 7 kommentarer
TDCs egen DNS-servere har desværre et par fejl, som heldigvis ikke tilstede på andre DNS-servere. Men hvordan skifter man DNS-servere på sin HomeBox?

5 Kommentarer

Hej moyet

Prøv at se øverst på forums side. Der er et søgefelt. 

Der har jeg skrevet DNS 

/t5/forums/searchpage/tab/message?searchGranularity=tdc%7CCommunity&q=DNS

Der kommer en masse tråde frem som har fået enmærkning som løst tråd. Måske kan det hjælpe dig. 

Jeg vil fremhæve denne, selvom jeg faktisk ikke ved om det er det du leder efter.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Man-kan-NEMT-%C3%A6ndre-DNS-i-HomeBox-en-Og-f%C3%A5-Chromcast-og-unblock/m-p/140789/highlight/true#M17644

Er det ikke til hjælp, så prøv at skrive igen.

Nu er jeg på arbejdet, så jeg har ikke mulighed for at teste. Jeg så godt svaret i går, men jeg må indrømme at jeg havde regnet med at der var en anden løsning end et jquerry-hack. 

Hvis dette er en løsning, betyder det så, at TDC bevist har fjernet en funktionalitet i deres software, som routeren understøtter fra fabrikkens side.

Hej moyet

Jeg er kun kunde, og jeg må indrømme at jeg intet ved om det.

Jeg har læst et indlæg hvor der fortælles at det er okay for ham der har skrevet det. ved intet om det.  Jeg så blot at du ikke havde fået et svar. Derfor gav jeg mif til at lede.

Jeg er dog ret sikker på at hvis det der "jquerry-hack" er ulovligt, så var tråden formodentlig blevet fjernet.  Jeg genkender mange af de brugernavne der skriver i den tråd og mit indtryk er at de brugere virkelig ved hvad de snakker om.

Er der DNS-nørder som har lyst til at svare moyet, er i meget velkommen.

Hej.

Selv om man ikke kan ændre den DNS-server, der bliver tildelt automatisk af HomeBoxen, så kan man i den enkelte computer godt angive alternative DNS-servere. Det gøres i indstillingerne til netkortet under egenskaber til IPv4, hvor man slår automatisk fra for så vidt angår DNS-server, og i stedet for udfylder felterne manuelt. Man kan angive flere DNS-servere. For at beholde HomeBoxens DNS-server, skrives 192.168.1.1 (d.v.s. HomeBoxens egen IP-adresse).

Man kan f.eks. tilføje 8.8.8.8 som er Googles DNS-server.

Det er yderst vigtigt at man kun anvender DNS-servere, der er tillid til.

Tak for svaret. Jeg kan desværre ikke bruge det til meget, da jeg har utallige dimser der alle bør arve netværkets DNS og ikke have et fast. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)