Svar

DNS ændring

Jeg har fået en TDC HomeBox med nyeste firmware. Når man logger ind så ligner det TDC hjemmesiden. Mega nice.

Men mit spørgsmål går på, hvor og hvordan ændrer jeg dens DNS så den peger på en anden server?

icon

Bedste svar af Rabo 20 marts 2013, 13:30

Hejsa

Så var der et svar:

"Static DNS er beregnet til at give en enhed et navn, som du skriver i stedet for ip adressen.

Hvis du navngiver din NAS server i hostname f.eks. nas, så i stedet for at skrive dens ip adresse, skriver du bare nas i browseren.

Det virker selvfølgelig kun på lan siden."

Der er i øvrigt ingen planer for, at det bliver muligt at taste egen DNS-server i Homebox, så den skal som sagt tastes på de enkelte computere i stedet.

Vh.

Rasmus

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Freakerz

Det er ikke muligt at indtaste egne DNS'er i den nye Homebox - om det bliver muligt i en senere opdatering, tør jeg ikke sige, men her og nu kan det ikke lade sig gøre.

Så du skal i stedet indtaste DNS'er på de enkelte computere.

Vh.

Rasmus - TDC

Så spørger jeg mig bare, hvad bruger man så punktet Static DNS til?

Omdømme 2

Det var da et enormt godt spørgsmål :-)

Jeg synes jo umiddelbart det ligner en oversigt over DHCP-forbindelser, men da der allerede eksisterer sådan et punkt, virker det lidt overflødigt.

Så jeg tager lige fat i en der har styr på Homebox, for at høre hvad meningen med det punkt er, og så vender jeg tilbage med et svar her, når jeg hører fra ham.

Vh.

Rasmus

Okay, så venter jeg her på et svar Glad humørikon

Omdømme 2

Hejsa

Så var der et svar:

"Static DNS er beregnet til at give en enhed et navn, som du skriver i stedet for ip adressen.

Hvis du navngiver din NAS server i hostname f.eks. nas, så i stedet for at skrive dens ip adresse, skriver du bare nas i browseren.

Det virker selvfølgelig kun på lan siden."

Der er i øvrigt ingen planer for, at det bliver muligt at taste egen DNS-server i Homebox, så den skal som sagt tastes på de enkelte computere i stedet.

Vh.

Rasmus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)