DLNA fungerer ikke med Homebox

Hej

Jeg kan ikke få mit TV og min NAS server til at arbejde sammen. Mit setup ser således ud:

http://imgur.com/1dXIrwv

Jeg har prøvet med tre forskellige NAS, og tre TV. INGEN af dem finder hinanden og problemet er opstået efter vi fik en ny opdateret udgave af TDC Homebox (software version H7400018N).

Min Synology DS213j kunne ikke genkende routeren (ingen overraskelse der) og min QNAP TS-112 havde i lang tid også problemer med at automatisk åbne porte men det er nu pludselig lykkedes blot uden at gøre nogen forskel. Jeg har så manuelt været inde og åbne porte og sikret at serverne har en statisk IP. Jeg har endda prøvet DMZ uden held.

Nu har jeg så prøvet at sætte den medfølgende TDC Homedisk til som fjernsynet (Samsung F7005) finder uden problemer så længe UPnP er sat til. Desuden kan det nævnes at min bror har samme server og også et af Samsung 2013 modeller i 6-serien dog, hvor alt fungerer upåklageligt gennem Yousee.

Kan det virkelig passe at TDC Homebox OVERHOVEDET medmindre man gør brug af deres egen udstyr? Har rodet med at sætte en Netgear WNR2200 efter Homeboxen og så lade den styre netværket, men man kan åbenbart ikke slå DHCP fra i Homeboxen? Det skal lige nævnes at jeg også har bredbåndstelefoni hos TDC.

På forhånd tak

Alexander Vognstrup

1 Kommentar

Hej.

Jeg har haft præcis samme problem med DS213+ og mit Samsung TV (2013)

Jeg har måtte overgive mig og købe en asus router. hvor alt spillede 100%
 derefter.

Så det er homeboxen det er galt med.

Desværre skal Asus routeren slæbes af homeboxen, så den slipper man ikke for, men alt virker nu.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)