Dlink DAP-3310 Outdoor Acces Point fungerer ikke med Homebox

• PS3
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Hej Alle

Godt Nytår!

jeg havde en idé om at forlænge mit WIFI signal (udendørs) med en Dlink DAP-3310

Sådan en her:

http://www.dlink.com/uk/en/business-solutions/wireless/access-points/access-points/dap-3310-wireless-n-poe-outdoor-access-point-with-poe-pass-through

Den skulle kunne fungere på flere måder, herunder Repeater eller Acces Point.

jeg har læst en masse indlæg i dette forum omkring hvorledes man sætter sin egen router bagved Homeboxen.

Men ligegyldigt hvad jeg gør, kan jeg ikke få internet på de enheder der sidder på DAP-3310´eren

Hverken når den er Repeater eller som Acces Point.

Jeg har sat DAP-3310´eren til Homeboxen som beksrevet i manualen

http://ftp.dlink.ru/pub/Wireless/DAP-3310/Description/DAP-3310_A1_Manual_v1.00(WW).pdf

Jeg har følgende opsætning:

DAP-3310 til LAN port på Homebox

Homebox: 192.168.1.1 med DHCP fra 192.168.1.10 til 192.168.1.99  (standard)

DAP-3310 sat op som beskrevet af TDC:

- Fjernet  fluebenet ud fra UPnP under Port Omdirigering

- Givet DAP-3310  ip-adressen 192.168.2.1 og ladet dens dhcp uddele IP-adresser fra 192.168.2.10 – 192.168.2.99

(https://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/opkobling-af-router-til-tdc-homebox)

DAP-3310 har ikke routing muligheder, men som jeg læser alle indlæg omkring emnet, så skulle det fungere med ovenstående opsætning...

Nogen der han nogle idéer inden den ryger i skraldespandenGlad humørikon?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej PS3.

Først.. dine link virker af en eler anden grund ikke. Men jeg har alligevel kunne læse lidt om DAP-3310 (Google søgning). Følgende kan du prøve: (Først GLEM vejledningen fra TDC. Det er for at tilkoble en Router.. et Accesspoint er IKKE en Router! Tværtimod. Et Accesspoint kan IKKE Route. Den kan kun lave ledning om til WiFi)

1. Start med at resette Accespoint til fabriksstandard. For at fjerne alle opsætninger.

2. Sæt accesspointet til at være AP (KUN accesspoint!)

3. Hvis du følger manualen fra side 17 - 28. Og sætter den som du vil have den (SSID er navnet på nettet osv. Så burde den køre, når du sætter den i en af de GULE huller på TDC's router. Glem ALT andet.

4. Ved opsætningen på side 24 skal du give den en IP der IKKE bliver tildelt af Homeboxen (Udenfor den DHCP område.) Dit Accesspoint skal IKKE have en adresse der hedder 192.168.2.x. Adresseområdet til dit accesspoint SKAL ligge indenfor adreseområdet på din Homebox (Mellem 192.168.1.100 og 192.168.1.254, hvis netmasken er 255.255.255.0) du kunne f.eks prøve 192.168.1.254, netmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.1.

5. Bare husk på at et Accesspoint er KUN en udvidelse. den skal IKKE tage sig af DHCP, eller routning det gør din homeboks. KUN det der har med dens trådløse netværk skal den tage sig af.. Set fra din enhed er der IKKE nogen forskel om den tilslutter sig dit Accesspoint, eller du tilslutter dig med en ledning. Din ledning er kun skiftet ud med en radiosender Glad humørikon

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian

tak for hurtigt svar!

Har forsøgt at rette links i oprindelig post nu.

forstår jeg dig ret hvis jeg skal gøre sådan her:

1. reset DAP-3310

2. Sæt den som AP only

3. giv DAP-3310 en fast IP: 192.168.1.100, Sub:255.255.255.0, GW: 192.168.1.1, DNS:192.168.1.1

4. sæt DAP-3310 til Homebox gul port

5. sæt DAP-3310 Wifi til et andet (selvstændigt) SSID end Homebox's SSID

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej PS3.

Det er sådan der jeg ville gøre det. (Jeg ville nok vælge en Ip i den modsatte ende DHCP scopet, end klienterne (Altså 254, i stedet for 100) Men det er nok bare en "Bivirkning" fra mit job (Systemenheder (Switch, accespoint osv.) altid fra højeste ende i DHCP scopet, og klienter fra laveste ende af scopet. På den måde er der mindre sandsynlighed for at have konflikter, og man kan udvide klientscopet, hvis der kommer for mange klienter. Men den virker også fint med 100, der er ingen funktionsmægssig forskel.)

Ang. SSID ville jeg først starte med et andet SSID end homboxens, bare indtil jeg er sikker på at accesspointet virker som det skal, så kan man altid skifte SSID til homeboksens SSID Glad humørikon

Venlig Hilsen

Brian

Hej B

Lyder meget rigtigt med at starte i den anden ende. Selvom jeg tvivler på at jeg når så mange enheder på netværket derhjemme..Glad humørikon

Desværre virkede det heller ikke.
Med en statisk IP på samme subnet som Homebox mister jeg forbindelsen til DAP-3310
Der er ej heller trafik på den Lan port på Homebox som DAP-3310 sidder på

Omdømme 3

Badge +3
Hej PS3

Husk at du under administration (I følge manualen) sakal definere det adresse område der må have lov til at logge på dit Accesspoint. det er IKKE Standard det område der hedder 192.168.1.x men nok de område som acceesspointet er "født" med 192.168.0.x Det er også derfor at du nok taber forbindelsen til det.

En god ide er at læse manualen igennem inden du prøver flere ting. Det kan være flere steder der skal rettes ting til. Jeg arbejder desværre med Cicsco AP's så det er begrænset hvad jeg kan hjælpe, men den skal kunne bruges på alle subnets den bliver sat op til, og det skal være det subnet du sidder på, eller hvis du kører med VLAN's så på det subnet som management VLAN'et er på, ellers kan du ikke "snakke" med AP'et.

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian

Desværre virkede den løsning ej heller.

Ligegyldigt hvad jeg gør er ikke forbindelse mellem Homebox og DAP-3310

Efter at have sat DAP-3310 på samme subnet som Homebox, kan jeg tilgå DAP-3310 admin side via DAP-3310'erens wifi

Men der er ikke så meget som et lille hul igennem til Homeboxen

Jeg har også forsøgt at skifte kabler og skifte port på Homebox

Flueben ved UPnP under Port Forwarding er fjernet

Gode råde begynder ar blive dyre ikke?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$