Svar

Digitalmodtager vil ikke koble på extended 5Ghz netværk

Hej Vores trådløse digitalmodtager kan ikke få forbindelse til homeboxen, da det står i hver sin ende af huset. Digitalmodtagerne kan kun række med 1 pind, hvis den står på en stol udenfor værelset. Vi vil jo gerne have det flyttet ind på plads på selve værelset. Jeg har derfor indkøbt en tp-link AC 750 / RE200, dualband og har oprettet både 2,4Ghz og 5Ghz netværk. 2,4Ghz virker fint på telefoner og pc'er, og der er en mærkbar forskel fra 1 til 4-5 pinde. Men digitalboksen fanger ikke det udvidede netværk. Hvad er der galt og hvad kan der gøres ? Mvh Vivi

sidste nyt - jeg kan nu se, at digitalboksen faktisk også får fat i det udvidede net - men når den starter op kommer der rødt kryds over ip adresse.
icon

Bedste svar af jk44 7 september 2015, 21:07

Hej

Det eneste man kan gøre er at sikre sig at 5GHz netværket (Trådløse) står til en kanal over 100.

Der sender den med mest effekt. Ellers er der desværre ikke andre muligheder end at kontakte os og bestille en flytning af boxen. Her vil vi opsætte et nyt stik. Dette gøres desværre kun i regning.

Er den trådløse box bestilt efter at i fik installeret jeres tv af os?.

mvh

Jan

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det eneste man kan gøre er at sikre sig at 5GHz netværket (Trådløse) står til en kanal over 100.

Der sender den med mest effekt. Ellers er der desværre ikke andre muligheder end at kontakte os og bestille en flytning af boxen. Her vil vi opsætte et nyt stik. Dette gøres desværre kun i regning.

Er den trådløse box bestilt efter at i fik installeret jeres tv af os?.

mvh

Jan

Jeg er vist løbet ind i det samme problem.

Vi fik leveret bredbånd og TC-løsningen i fredags med en ekstra trådløs TV-boks, som skulle placeres på 1. sal, og der var - helt som frygtet og forventet - problemer med at TV-boksen på 1. sal kunne få signal nok fra Homeboxen. 

Allerede da jeg bestilte løsningen i TDC-butikken i Storcenter Nord i Århus, adresserede jeg dette problem, men fik det svar, at vi jo så kunne forstærke signalet, og ja, det forstærkede signal ville gavne både TV-løsningen og vores trådløse net generelt.

Den kompetente TDC-tekniker opdagede selvfølgelig problemet fredag, men jeg vil rent faktisk gerne have trådløst TV på 1. sal, så jeg var indstillet på at prøve at få signalet forstærket. Til det formål købte jeg så lørdag - i samme TDC butik - en Netgear Wifi Range Extender. Den fungerer også fint, og den giver langt bedre Wifi dækning, både på 2.4G nettet og på 5G nettet.

Der burde altså være signalstyrke nok til tv-boksen, men jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg får tv-boksen til at koble på det udvidede net. Jeg synes, at det lyder som om, at det måske slet ikke vil kunne lade sig gøre, fordi TV-boksen skal have direkte forbindelse til Homebox?

For mig lyder det dog utroligt, hvis det ikke kan løses med en opsætning, enten i TV-boksen eller i Homeboxen, og der har da heller ikke været nogen reservation i butikken om, at det kunne løses, hverken da jeg bestilte, eller da jeg købte Extenderen.

Hej Tak for svar. Ja, jeg er godt klar over, at det er kompliceret, jeg har bare set på nettet, at nogen har løst det på den måde. Vi har også overvejet, at vi kunne flytte tingene, men det er heller ikke nemt. Homeboxen sidder ved det eneste telefonstik, som virker i huset - og kan ikke rigtig flyttes i bedre position pga vinduer og væg. Digitalboksen står på en reol på første mulige plads lige inden for døren i værelset. Kan man på en eller anden måde ellers skrue op for signalet ? Vi har fejlsøgt igen i aften, og det drejer sig om ganske lidt max 1/2 m. Så vi kan p.t. klare det ved at sætte digitalboksen op på væggen ved siden af værelsesdøren, så går det faktisk fint uden hakkeri. Mvh Vivi

Hej ja, kanalen står til 48, så jeg kan fluks sætte den til over 100. ja, vi fik tv og homebox i Januar - og nu har vi så brug for tv i et børneværelse. Men ellers virker det hele upåklageligt og vi er meget tilfredse. Mvh Vivi
Hej

ja, jeg har ihvertfald fået oplyst af tv-boksen kun vil kople direkte på homeboxen. Den vil ikke acceptere at koble sig på et extended netværk, som fx. en pc'er eller andet på 2,4 Ghz-netværket. Jeg antager, at det måske har noget med ip-adresser at gøre, men efter flere opkald til TDC, kan jeg ikke få oplyst, hvorfor ikke eller hvordan man kan få tv-boksen til at virke igennem det extendede netværk. Jeg er ihvertfald blevet afvist meget bestemt - også at medarbejdere, som absolut ikke vidste en disse om netværk!.

Det eneste, som måske kan hjælpe lidt, er at skifte kanal på 5 Ghz-netværket, da det evt kan give bedre dækning, hvis ens naboer kører på samme kanal. Pt. står min på kanal 136.

Status lige nu er, at ved at sætte tvboksen helt op imod væggen, kan vi lige akkurat komme på - eller vi kunne. Efter ca. 1 uge, ville den nemlig optagere, og der kommer så en fejl med besked om at kontakte tdc, så vi igen skal ringe til kundeservice. Det er jeg så ved at tage mig sammen til at få gjort.

Mvh Vivi

Omdømme 2

Hejsa

For at tv-boxen skal virke har den brug for en direkte kontakt til homeboxen. Hvis ikke homeboxen får mulighed for at se tv-boxen direkte, vil den heller ikke kunne sende tv til boxen. Det handler om at homeboxen skal vide hvilken mac adresse tv-boxen har. Det er et kompliceret setup du har gang i og du kan meget nemt løbe ind i problemer. Det bedste ville jo nok være at vi kom ud og flyttede din router tættere på eller trak et kabel til tv-boxen.

mvh

Jan

Omdømme 2

Hej

jeg er ret ked af hvis de har oplyst i tdc butikken at det kan forstærkes.

For at den trådløse tv-box kan modtage tv er det vigtigt at homeboxen kan se tv-boxen direkte.

Derfor er det ikke en holdbar løsning med en extender for der er en uendelig lille mulighed for at det nogensinde vil virke. Extenderen laver jo et nyt trådløst signal til dit netværk og derfor er du ikke længere direkte tilkoblet homeboxen. Skulle nogle have lykkedes med det projekt ville det være rart at få opskriften her på forum. Men jeg har desværre endnu tilgode at se at det lykkedes, desværre.

mvh

Jan

Hej

Jeg har fuldstændig samme problem og netop købt en extender da jeg fik at vide at det ville hjælpe. Supporteren sagde endda at han brugte det hjemme og det var godt...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)