Svar

DHCP configuration

Jeg har en nabo der konsekvent brute-forcer mit wi-fi, og jeg er efterhånden træt af at skulle konfigurere ny wi-fi adgang til mine 12 andre enheder bare for at holde ham ude i en dag eller to imens han kører et script der knækker min kode, så istedet vil jeg følge den her guide for at gøre mit internet uattraktivt for ham.

problemet er at jeg i min homebox ikke ved hvordan jeg tilgår config for dhcp serveren?

Redigeret: fjernet link da det ikke er løsningen

icon

Bedste svar af BrianHHansen 25 april 2015, 11:03

Hej SVCLIII.

Først, det der står skrevet i det link du henviser til, vil du ALDRIG få lov til i en homebox, du kan ændre nogle ting (Port forward, fast intern ip adresse osv.) men de mere avencerede router ting for du ikke lov til. Når det så er sagt, så vil jeg henvise dig til denne side: https://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/anmeld/Hacking/ 

Der står, og jeg klipper fra siden:

Citat"

Hvad er hacking?

Hacking er omfattet af Straffelovens § 263 og er, når nogen uberettiget skaffer sig adgang til andres it-systemer, sociale profiler herunder mailkonti og programmer. Personen, der skaffer sig uberettiget adgang, kan enten slette, ændre eller kopiere data eller blot gøre sig bekendt med oplysningerne.

Efter straffelovens § 263 stk. 2 straffes den, der uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et informationssystem, med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder, og under skærpende omstændigheder med fængsel op til 6 år.

"Citat slut

Hvis du ser på første linje, så må det være det, din nabo gør, hvis du ikke har givet ham lov til at gå på dit netværk. Så hvis din nabo bliver ved, anmeld ham til politiet. Så simpelt er det, og det endda uden at ændre ved routeren Glad humørikon

Venlig Hilsen

Brian

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej SVCLIII.

Først, det der står skrevet i det link du henviser til, vil du ALDRIG få lov til i en homebox, du kan ændre nogle ting (Port forward, fast intern ip adresse osv.) men de mere avencerede router ting for du ikke lov til. Når det så er sagt, så vil jeg henvise dig til denne side: https://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/anmeld/Hacking/ 

Der står, og jeg klipper fra siden:

Citat"

Hvad er hacking?

Hacking er omfattet af Straffelovens § 263 og er, når nogen uberettiget skaffer sig adgang til andres it-systemer, sociale profiler herunder mailkonti og programmer. Personen, der skaffer sig uberettiget adgang, kan enten slette, ændre eller kopiere data eller blot gøre sig bekendt med oplysningerne.

Efter straffelovens § 263 stk. 2 straffes den, der uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et informationssystem, med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder, og under skærpende omstændigheder med fængsel op til 6 år.

"Citat slut

Hvis du ser på første linje, så må det være det, din nabo gør, hvis du ikke har givet ham lov til at gå på dit netværk. Så hvis din nabo bliver ved, anmeld ham til politiet. Så simpelt er det, og det endda uden at ændre ved routeren Glad humørikon

Venlig Hilsen

Brian

min idé virkede sjovere...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det har du ret i at din ide er sjovere Glad humørikon Men der kræver nok en del mere end en router... (Linket du sender med er til en Linux box, hvor der er IP tables firewall installeret på. (f.eks. Ubuntu server 14.04.2 LTS den har IP Tables med i.) ) Så det er nok ikke bare en Router der er modificeret, eller i hvert fald en router der kører med en linux distribution. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)