Svar

Er der fejl i den hvide Homebox

Har opgraderet til Win10 og fået OneDrive = massivt upload. Oplever at den hvide router lader en klient tage hele vores båndbredde (2 mb upstream) således at ingen andre kan downloade fordi upstreams datapakker ikke bliver sendt/stærkt forsinkede.

Jeg mener at det er en softwarefejl i routeren, men TDC mener at den fungerer som den skal. Har udskiftet den hvide router med den gamle og sjovt nok kan alle klienter på den router enes om adgangen til internetttet.

Løsningen med at bruge den gamle router er ikke holdbar da jag skal have en 5g wifi forbindelse for at se tv i et andet rum.

Er der nogen der ved om TDC kender fejlen, og om de i givet fald gør noget ved den?.

icon

Bedste svar af jk44 23 september 2015, 19:33

Hej

Ja den kender vi godt og der er en ny firmware undervejs.

Hvornår den kommer ud er ikke fastsat endnu. Når der laves ny firmware kræves der intensive test inden den kan frigives Glad humørikon

mvh

Jan

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Ja den kender vi godt og der er en ny firmware undervejs.

Hvornår den kommer ud er ikke fastsat endnu. Når der laves ny firmware kræves der intensive test inden den kan frigives Glad humørikon

mvh

Jan

Fik du lov til at beholde den gamle homebox?

De plejer ellers at ville have den tilbage.

Vi har fået xDSL og den hvide router.

Når der uploades til f.eks. youtube, kan andre PC'ere ikke engang få en successfuld PING hvis den PC som uploader køre WIFI.

Køre uploader på LAN får de andre PC ping til 8.8.8.8 på ca. 2800ms

Generelt er jeg skuffet over xDSL i forhold til gl. ADSL, men kan forstå hvorfor, bor nok ca. 3800meter fra central. https://en.wikipedia.org/wiki/G.992.1

Der er dog sat placeret en undercentral kun 1,5 km væk, så forstår ikke rigtigt at det ikke har hjulpet.

Det er hetl sikkert 2 forskellige problemstillinger.

Er den nye FIRMWARE snart klar?

Jeg tror at dit problem udelukkende ligger i den hvide homebox.

Jeg vil også gerne vide hvornår TDC er klar med en softwarerettelse. Ret beset har de solgt mig et produkt (fjernsyn i flere rum) der ikke virker, men de kræver gladeligt penge ind hver måned.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)