DDOS attack

Hjælp jeg bliver DDOSSED jeg ved ikke hvordan jeg kan stoppe det her

5 Kommentarer

Omdømme 4
Hej cronixx

Hvordan ved du at du bliver "DDOSSED"?

Du kan evt. slukke din server, så stopper det vel?

jamen jeg sidder jo og spiller spil med mine venner også begynder det at lagge helt vildt.. jeg havde downloaded et program som hedder wireshark som kigger på alt trafik indkom mod mig og der var masser af flood og det stoppede så snart jeg gav op og slukkede spillet og sagde til mine venner vi må spille senere så jeg tror det må være ddos

Omdømme 5
Badge +4
Hvis det stopper når du stopper spillet. Så er det ikke DDOS (eller DOS). Så er det Spil data. Det siger vel sig selv Glad humørikon DDOS stopper ikke bare sådan! Et DDOS angreb betyder at der KONSTANT er en meget høj grad af trafik mod en server (Ip adresse). Altså det stopper ikke bare du stopper med at spille.

LAG på spil kan opstå pga. mange ting. Det mest normal vil være at man sidder og spiller trådløst, og der er andre der også bruger den WiFi, til f.eks. streaming af Netflix, eller bare spille. Hvis man sidder flere og spiller gøres dette med Trådet forbindelse. Trådet er ALTID det optimale!

LAG på trådet kan også opstå hvis der er andre der lavet andet på linjen (Igen Streamer, eller downloader el.lign.)

Lag kan også opstå på din computer, hvis der er noget på computeren der tager meget kraft (F.eks. et andet program der er igang med opdatering, eller bare Wireshark, da den skal cappe HVER pakke der bliver sendt ind/ud af netekortet) eller måske ikke opdateret driver. Om det er PC kan nemt testes, prøv ved en ven, og se om den også lagger der. Eller bare prøv at slukke ALT der kører på nettet, og sluk ALLE programmer der kører i baggrunden på din PC. Hvis det er en bærbar kan det være et varmeproblem (Blæs din PC ren med trykluft på dåse f.eks.) eller sæt strømindstillingerne til fuld ydelse osv.

altså jeg tror ikke det har noget med spillet at gøre vi spiller nemlig football manager 2014 og en af mine venner som jeg spillede med i hele ugen i det her spil bliver selv ddossed lige nu først var det mig igår nu det ham idag

Omdømme 5
Badge +4
Vi prøver lige igen... Hvis dit "Angreb" stopper, når spillet bliver stoppet. Så kan det KUN have noget med spillet at gøre. Et "angreb" stopper IKKE fordi du stopper et bestemt program. Faktisk er et DDOS angreb, som du skriver, sendt fra en hel "hær" af maskiner der er koblet sammen af en master (Hacker) der styrer dem. (DDOS= Distributed Denial of Service) ellers hedder det kun DOS ( Denial of Service). masteren kan ikke "se" hvad du kører på din maskine, og masteren kan ikke "se" hvad der kommer ud af din router. Nu skriver du også at det denne gang er det din ven, der har samme problem. og jeg gætter på at det også stopper ved ham når han stopper spillet? Hvorfor angriber han kun når i har programmet igang? Hvorfor ikke når i ser Netflix, eller Youtube, eller andet der kunne genere meget mere? Hvorfor ikke angribe en hel aften, så i ikke kan lave noget som helst på nettet? Ville det ikke være mere logisk? Prøv de ting jeg skrev i forrige inlæg. Og se om det ikke løser det.

Forklaring på et DDOS/DOS angreb: En hacker udser sig en bestemt IP adresse (Server) og bombarderer denne server med forespørgsler, så serveren ikke kan servicere andre end hans forespørgsler. Så hvis du havde været ude for et DDOS angreb, som du skriver, ville du ikke kunne gøre noget som helst, din linje ville være lukket helt ned. Husk på din ven har en anden adrese end dig, så hackeren skal jo også kunne hans adresse for at kunne angribe ham? Og hvorfor holder han så pludselig op med at angribe dig? Du har jo ikke gjort noget for at imødegå det, så det burde jo være nemt at fortsætte med angrebet?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)