Svar

CSV filer

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg har lige været inde på min netbank,Danske Bank.Jeg gemte nogle filer,de ligger nu i overførsler, men når jeg vil åbne dem,står der at den ikke kan åbne filerne som er csv filer, og jeg skal gå ind i indstillinger under generelt og  (x) Benyt alle tlgængelige formater, men den tekst kanjeg ikke finde, hvad gør jeg?

jeg bruger Internet Explorer 11,og Windows 8,1.

m.v.h. vah

icon

Bedste svar af BrianHHansen 28 november 2014, 22:10

Hej vah!

En .CSV fil plejer at være en kommasepareret Tekstfil. dvs. der er en masse felter der er separeret med et komma. Filerne kan importeres ind i regneark. (Ihvertfald i Excell) Her skal du importere fra en tekstfil, og så vil den komme og spørge om formatet, her vælger du komma separeret.

Hvis du kigger på filen med notepad, kune den evt. se ud lidt ala dette:

Navn,adresse,telefon

peter,byvej 123,12345678

svend,vejvej 12,09876543

hans,homevej 79,23456789

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej vah!

En .CSV fil plejer at være en kommasepareret Tekstfil. dvs. der er en masse felter der er separeret med et komma. Filerne kan importeres ind i regneark. (Ihvertfald i Excell) Her skal du importere fra en tekstfil, og så vil den komme og spørge om formatet, her vælger du komma separeret.

Hvis du kigger på filen med notepad, kune den evt. se ud lidt ala dette:

Navn,adresse,telefon

peter,byvej 123,12345678

svend,vejvej 12,09876543

hans,homevej 79,23456789

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis man ikke lige har en af de dyre Officepakker - så er der gratis alternativer som er helt lovlige at bruge. F.eks.:

https://da.libreoffice.org/

eller:

http://www.openoffice.org/da/

De kan endog åbne flere filformater end Microsoft Office. Herunder også CSV filer. Det er i øvrigt rigtig godt at netbanker eksporterer til CSV, da det giver mulighed for at importere data til en række forskellige programmer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)