Cisco router og multicast trafik

Hej alle på TDC forum

Jeg har en setup hvor jeg køre med en Cisco 2651XM router bag ved min TDC router. Cisco routeren bruger primært til VPN forbindelser, da i alle ved at TDCs egen router er svært begrænset med hensyn til funktionalitet.

Dog har jeg ikke formået at flytte TV boxen over på netværket bag min cisco router, da jeg løber ind i problemet med multicast trafik også forsvinder TV signalet på den på gældende kanal efter 10 sek!

Det er ikke det helt store problem da stikket kan flyttes over i TDC routeren, men jeg ville stadig gerne høre om der er nogle skarpe hoveder derude som har fået løst problemet på en Cisco eller HP router?? Eller en der kan pege mig i den rigtige retning med hensyn til opsætning?

Venlig hilsen

Michael

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Mbaadk

Multicast er en slags Broadcast, og vil især af Cisco switche, og routere ofte opfattes som en broadcast, og broadcast kan ikke sendes gennem en router. Multicast kan dog sættes op på Cisco Routere, i hvert fald dem der er udstyret med et IOS (Ciscos operativsystem, det har intet med apple iPhones at gøre). Men fra hvilken version ved jeg ikke. Du kan evt. se på denne side: http://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/ios/12_2/ip/configuration/guide/fipr_c/1cfmulti.html#wp1066001

Men hvis du ikke er kendt i IOS commandline brug. så vil jeg ikke anbefale dig at gå igang med det. Og bare gøre det nemme og forbinde den til Homeboksen.

Hej Brian

Jeg har forskellige IOS til min router - Der ligger pt advanced IP services 12.4(xx) på den, så den skulle understøtte IGMPv3 ifølge Feature Navigator. Spørgsmålet er ikke hvorvidt om det er let eller ej, men om der nogen som har lavet det setup. På nuværende tidspunkt har jeg ikke overskud til at give mig i kast med multicast, da jeg er ved at ajoureføre mit CCNP R&S til det nye version som kommer til februar.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)