Chromecast kan ikke findes på Sagemcom (150 mbit forbindelse)

• Deltager
  • 4 kommentarer
Har andre problemer med Chromecast på de nye Sagemcom routere? Jeg har 5 Chromecasts i huset, 3x v1, 1x v2 audio og 1x v2.
I alle tilfælde har jeg problemer med at ingen devices kan finde mine Chromecasts på netværket. Det til trods for at jeg kan se de har fået tildelt en IP og har internetforbindelse. 

Er der en form for wifi client isolation i spil her eller sådan noget? Og hvis ja, hvordan slår man det skidt fra?

8 Kommentarer

Jeg må prøve mig lidt frem. Tak for forslagene.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er af til lidt indkørings problemer med en ny router. Jeg måtte lave den del ændringer i vores Netgear C6250, før alt spillede korrekt med den. Sagemcom er vist rimelig ny hos Yousee, og der er nok ikke så mange med den ennu, som kan spille ind med nogle forslag. Det er godt nok mange Chromecasts, som du har. Vi nøjes med en enkel V2. Med en tidligere V1 måtte jeg sætte hastigheden fra router en tand ned før den spillede stabilt. Hvis routeren ikke kan lide de mange Chromecast hen over den, kunne du måske prøve at slå direkte brug til i dine Chromecasts.

5 ghz netværket har kun bogstaver (store og små). Der skulle ikke være problemer der. Desuden havde jeg anden internetleverandør fornylig, med de samme Chromecasts. Intet problem dengang. Så det må være skiftet til YouSees specifikke hardware der er problemet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Dit 5 GHz net må kun hedde noget med tal og bogstaver. Som standard bruger Yousee "_" på 5GHz og det kan Chromecast ikke lide. Man kan godt forbinde, men det bliver ikke helt stabilt. Om Google er kommet med en opdatering på denne fejl, aner jeg ikke. 

Alle mine Chromecast-enheder er v2 og kører på 5 ghz netværket. Så de forbinder dertil.

Det kan tænkes jeg skal prøve at deaktivere UPnP, for at se om det løser problemet. Såfremt det gør, så ville resultatet dog være at jeg købte en anden (ordentlig) router og gjorde det til access point, med det trådløse på YouSees enhed deaktiveret. Det virker skørt at så stort et selskab ikke kan præstere en velfungerende enhed til standard-hardware (som Chromecast efterhånden er).

Omdømme 3

Badge +3
Har en Netgear C6250 router og har stor glæde af at slå UPnP fra. Kommer der en ny dims eller software, slås UPnP kortvarigt til, og de porte dimsen/softwaren åbner, oprettes manuelt som port forwards

Har du valgt at køre alt Chromcast gennem router eller er nogen af dem med direkte forbindelse?

Tak for linket. Det løser desværre ikke problemet i denne omgang, da det er et bredt netværksproblem der spænder henover både Windows-maskiner, Linux-maskiner, Android-telefoner og ekstra devices. 
Der er noget specifikt i spil med YouSees router indstillinger, der gør at de her problemer opstår.. Min umiddelbare tanke pt. er at det er en logisk adskillelse i wifi-clients og så potentielt en router-fejl af en art. Muligvis i forhold til UPnP, da det er et område der for Netgear har givet problemer med Chromecast. Jeg orker bare ikke at slå UPnP fra.. det giver for mange problemer andre steder.

Er der en teknisk kyndig Yousee ansat herinde evt? I må have et defect-log / bug tracking system liggende et sted. Ville gerne se om der findes noget lignende der et sted og alternativt ellers oprette en sag.

hej llllo.

jeg havde også problemer med cromecast v2 efter jeg fik ny router TDC homeboks,fik det løst ved at

downloade chromecastaap på computer (win 10)

http://chromecastapp.net/ 

det er værd at prøve.

mvh shakky:manwink:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8