Svar

Changedetection.com

• Deltager
  • 5 kommentarer
På "www.changedetection.com" har jeg oprettet et par overvågninger på sider jeg gerne vil følge, når der sker ændringer.

Det sker med en email med navnet "robot@alert.changedetection.com".
Det har virket perfekt, men omk. feb. 2013 sluttede disse emails.

De bliver tilsyneladende fjernet hos TDC.
Jeg har prøvet med en gmail adresse og det virker.

Er det muligt at få denne funktion til at virke igen hos TDC?

icon

Bedste svar af VEBE1 7 september 2013, 16:36

Hej

Jeg har talt med ChangeDetection nogle gange og har ikke fået et endegyldigt svar.
Det sidste var:

Q: If I use xxxx@mail.dk can you then see if  emails are rejected  or blocked by TDC ?
A: In most cases I can see rejected emails.  In rare cases an ISP will accept an email and silently trash it.

Har ikke fået at vide om emails forsvinder hos TDC.
Som tidligere nævnt, så virker det med xxxx@gmail.com og af een eller anden årsag, så virker xxxx@mail.dk igen.

Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg har ikke fortaget ændringer på min PC.

mvh VEBE

Se original

10 Kommentarer

Det rigtige link er www.changedetection.com , beklager

Hej VEBE

Jeg forstår desværre ikke helt hvad du mener.  gmail? Hvis du har oprettet en overvågning på den webside du skriver om, har det efter min mening intet med tdc at gøre. Men jeg kan jo have misforstået dig.

En ting er i hvertfald helt sikkert. TDC går ikke ind på din webmail og fjerner dine mail. Det er strafbart og hvorfor skulle de dog det?

Har du set i spammappen på webmail?

Andre mennesker har måske markeret mail fra den side som spam, og hvis der er tilstarækkelig mange der har gjort det, opfatter det automatiske spamfilter afsenderen som spam. Hvis du finder dem i spammappen, kan du prøve at markere dem som "ikke spam".  Desværre kan du godt regne med at skulle gøre det mange gange, før det virker.

Er dine mail ikke der, kan du prøve at afmelde overvågningerne - genstarte din pc og oprette dem igen. 

Hej Maja.

Inden feb. 2013, fik jeg en email til min xxxx@mail.dk postkasse.
Det sluttede som sagt efter feb. 2013.
Jeg har kigget i alle mine TDC mapper og der er ikke nogle emails fra Changedetection.
Jeg har prøvet at afmelde overvågningerne og abonnere igen, men det hjælper ikke.

Nu har jeg prøvet at ændre min email adresse hos Changedetection til en xxxx@gmail.com konto og her er ikke nogle problemer.
Alle svar kommer igennem.

Jeg mener der er en firewall, spamfilter, virusscanner eller andet som stopper disse mails hos TDC.

Navnet "robot@alert.changedetection.com" kunne måske godt minde om en ikke "stueren" email.

mvh VEBE

VEBE skrev:
Hej Maja.

Jeg mener der er en firewall, spamfilter, virusscanner eller andet som stopper disse mails hos TDC.

Det kunne være din egen firewall/antivirusprogram der sorterer den fra.

Har du prøvet at tilføje den som tilladt afsender.  Det kan jeg i mit sikerhedsprogram.

Nu har jeg kun een computer, een firewall, eet spamfilter og eet antivirusprogram.
Alligevel er det kun emails til min xxxx@mail.dk postkasse som ikke kommer igennem.
Der er ikke problemer når jeg får sendt til min xxxx@gmail.com postkasse.

Er der evt. en der kigger med på sidelinien, som vil prøve at oprette en overvågning hos Changedetection af en side som bliver ændret jævnligt ; det kunne f. eks. være en avisside og så bruge en TDC email som svar adresse?

mvh VEBE

Beklager VEBE

Jeg er kunde som du og der tabte du mig.

Jeg kan simpelhen ikke regne ud hvad du mener.

Jeg prøver at skaffe hjælp.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej VEBE

Jeg er ligesom Maja røget lidt af her.

Bruger du din TDCmail i et program på komputeren, eller bruger du webmail?

Virker din TDCmail ellers normalt, kan du sende til dig selv?

Mvh

Kim

Hej Kim

Jeg går ind på denne side http://www.changedetection.com/index.html og logger på med den email adresse og  password jeg valgte, da jeg tilmeldte mig.

Under "Page address" indsætter jeg den side jeg vil overvåge for ændringer. Brug copy/paste så man er sikker på at adressen er indlæst korrekt.
Når man har indsat siden til overvågning, står der i næste linie:
Send alert to xxxxx@mail.dk. ( den email adresse jeg brugte ved login ).
Klik på next.
Så kan man vælge forskellige overvågningsformer.
Når det er gjort klikker man på "Create" og så får man en oversigt over indstillingerne over den valgte overvågning.

Mit problem er:
Når jeg vælger en TDC emailadresse xxxxx@mail.dk, får jeg aldrig noget svar ved en ændring i den overvågede side. Det virkede indtil d. 28. feb. 2013, men ikke efter.

Når jeg vælger en gmail konto xxxxx@gmail.com er der ingen problemer.

Jeg bruger TDCmail, ikke webmail.
Min TDCmail virker ellers upåklageligt og jeg kan godt sende til mig selv.

Prøv evt. selv at oprette en overvågning og brug en standard TDC email som svaradresse.
Man kunne f.eks. overvåge en avisside, så er man sikker på at der er ændringer hver dag.

Håber dette er forståeligt.

mvh VEBE

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Maja har ret i at det ikke er noget TDC kan gøre.

Såfremt der skete en sortering ved TDC ville du stadig kunne se dine mails i en SPAM-mappe (kan også hedde uønske post eller lign.)

Ganske som Maja også skriver ville alt andet være strafbart.

Personligt kender jeg ikke noget til den service du abonnerer på - men det er faktisk kun udbyderen af denne service der kan være "skurken". Det er faktsik kun den udbyder der i praksis har mulighed - og ret til - at undlade at sende mails til bestemte mailadresser. Så det er serviceudbyderen du skal kontakte.

Vh

Peter

Hej

Jeg har talt med ChangeDetection nogle gange og har ikke fået et endegyldigt svar.
Det sidste var:

Q: If I use xxxx@mail.dk can you then see if  emails are rejected  or blocked by TDC ?
A: In most cases I can see rejected emails.  In rare cases an ISP will accept an email and silently trash it.

Har ikke fået at vide om emails forsvinder hos TDC.
Som tidligere nævnt, så virker det med xxxx@gmail.com og af een eller anden årsag, så virker xxxx@mail.dk igen.

Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg har ikke fortaget ændringer på min PC.

mvh VEBE

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P