Svar

Bruge egen modem og router

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej

Jeg har netop gennem mit arbejde fået et såkaldt TDC HomeDuo Basic bredbåndsabonnement, hvor der er medfulgt en Sagem 'boks', der både fungerer som modem og router.

Jeg har dog problemer med at udnytte min netværksharddisks (Synology DS110j) funktionaliteter med denne 'boks'. Fx kan jeg ikke få mit TV (Samsung UE46ES7005) til at få adgang til min netværksharddisk via WIFI, ligesom jeg ikke har haft held med at oprette en VPN forbindelse mellem min iPhone og netværksharddisken.

Idet jeg nu er ved at være træt af at bruge tid på at få dette til at virke med 'boksen' har jeg besluttet mig for at købe min egen modem og router, som jeg vil tilslutte i stedet for. (hvilket skulle være muligt jf. denne side: http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/publish.php?id=26168)

Jeg har kigget på følgende routere, der har integreret modem:

Netgear DGND4000

ASUS DSL-N55U

Linksys X3500

TP-Link TD-VG3631 VoIP ASDL2+

Jeg er dog i tvivl om hvilken jeg skal vælge (eller skal jeg vælge en helt tredje?), og om jeg kan få dem til at virke med mit bredbåndsabonnement og mit øvrige udstyr... - gode råd modtages gerne!

På forhånd tak -

icon

Bedste svar af Mads1 19 september 2013, 13:20

Hej AMH1,

Hvis ikke du vil bruge TDC's Homebox, vil jeg anbefale ASUS DSL-n55u.

Den har i hvertfald fået rigtig gode anmeldelser, og har selv brugt en tidligere model af dem, som virkede rigtig godt.

Jeg synes dog, du skal undersøge de forskellige, og evetuelt høre en IT forhandlerGlad humørikon

Hilsen Mads

Se original

3 Kommentarer

Hej AMH1,

Hvis ikke du vil bruge TDC's Homebox, vil jeg anbefale ASUS DSL-n55u.

Den har i hvertfald fået rigtig gode anmeldelser, og har selv brugt en tidligere model af dem, som virkede rigtig godt.

Jeg synes dog, du skal undersøge de forskellige, og evetuelt høre en IT forhandlerGlad humørikon

Hilsen Mads

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu skal du jo huske at forbindelsen ikke er din.... Din arbejdsgiver kan have krav om at du skal benytte det udstyr du får stillet til rådighed. Det bør du nok undersøge.

Vh

Peter

Beklager det sene svar.

Tak for hjælpen - jeg endte med at købe en ASUS DSL-N55U Annex A (findes også i en Annex B, der kun virker med ISDN).

Den er nu installeret og det hele virker som det skal og jeg har nu den funktionalitet, som jeg manglede med min TDC Sagem 'boks'.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)