bredbåndshastighed router apple tv

Hej alle

Jeg har lidt wifi problemer.

Har lige købt et Sony smart TV og har også Apple TV, men Apple TV hakker en del.

Spørgsmålet er om hva jeg ka gøre for at det blir bedre.

Jeg har 20/2 Mbits/s hastighed og har lige taget en hastighedstest med tilsluttet kabel og alt andet slukket og den målte 15/1.7.

Min router hedder netgear 54 mbits WGR614v9 TDC.

Er der nogen der kan sige om det ville hjælpe at købe ny router eller gå op i hastighed eller begge dele eller noget 3.?

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kalikali.

Du bør udskifte din router under alle omstændigheder.
Det er en ældre model,der har nået "End Of Life".
Den kan ikke opdateres  med ny Firmware.

Dit trådløse netværk er ikke optimalt til WiFi Apple-Tv.
Routeren understøtter kun 802.11 b/g-

http://www.everymac.com/systems/apple/apple-tv/apple-tv-faq/what-is-802.11n-differences-between-802.11n-802.11a-802.11b-802.11g.html

En højere hastighed på din forbindelse er ikke garanti for et bedre signal.
Hvis det bliver ustabilt / støj vil du opleve mange kortvarige udfald.
Så hellere en langsommere,,men stabil forbindelse.

Tilslut så meget som muligt med netkabel---besværet med at trække kabler kan godt svare sig.

Venlig hilsen
  Trumle.

1000 Glad humørikonTak, må ud og se på en ny routerGlad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej KaliKali.

Jeg har skrevet det før, gør det nok mange gange nendu. WiFi er uegnet til streaming af video. (Det er faktisk uanset hvilken ahstighed det har) WiFi er den MEST ustabile form for netværk der findes. Den kan forstyrres af MEGET lidt. Wifi virker kun som en Walkie Talike der er kun én enhed af gange der enten kan sende eller modtage. Og nej selvom man har 2 enheder på er der ikke 50% hastighed til begge. Der er 100% hastighed til en, og intet til den anden, indtil den ene er færdig med at sende eller modtage en data pakke. Så kan den anden komme til. Prøv at lse min kommentar her i denne tråd: /t5/Bredb%C3%A5nd/TDC-og-Apple-Time-Capsule/m-p/152743#M18919

Timecapsule, er så her bare din trådløse router fra TDC, altså Homeboxen er dit Accesspoint.

Venlig Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)