Bredbånd kan ikke nå rundt i hele huset

• Deltager
  • 0 kommentarer
Vi har et ellers fint fungerende trådløst TDC bredbånd.
Problemet er, at vi har et værelse som ligger lidt bag de andre, hvor internettet slet ikke kan nå ud ??
Kan man evt booste forbindelsen, eller hvad kan vi ellers gøre ?
Det burde vel kunne nå rundt i hele huset ??

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MC10.

Trådløst netværk er ikke andet end en radiosender, så nej, det er ikke sikkert at den kan nå rundt i hele huset. Det kommer meget an på huset selv. Her er lige et klip fra et andet indlæg jeg har lavet:

Jeg har ikke Homebox, men derfor kan jeg give et par tips der kan undersøsges. Dette gælder IKKE kun for Homeboks, men også andre Accesspoints, eller Trådløse routere.

1. Er der signal hvor TV'et står? Måske står TV'et i "Skyggen" fra f.eks. et køleskab ,eller andet af metal (Også et stort Spejl kan skærme WiFi ganske godt.) Jo svagere signal, Desto dårligere forbindelse.

2. Hvis man bor i en boligblok der er lavet af Baton, vil der i de bærende væge være ståldragere, der danner et net, dette vil skærme WiFi ganske godt. Det samme gør sig gældende i gamle huse der har for vane at have hønsetråd på vægene for at holde på pudsen.

3. Er der andre der bruger jeres Kanal (Frekvens)? Hvis der er mange der bruger samme frekvens bliver rækkevidden MEGET kortere end normalt ved WiFi.

4. Er der mange der bruger WiFi'? Jo flere der bruger en given WiFi jo dårligere forbindelse til alle. Her plejer der at gælde dem med svag signal bliver først smidt af. Derfor er det en MEGET god ide at Sørge for at Alle enheder der på nogen måde kan få kabel, skal forbindes med kabel. (Stationære komputere, eller bærbare der står fast et sted,smart TV, Apple Tv og andre bokse.).

5. Er der nogen der spiller, ser Netflix, HBO ,eller andre former for streaming, eller download på WiFi Send dem over på Ledning hvis muligt. WiFi er kun en radiosender. Kun én enhed kan sende, eller modtage på en gang, pr. radio (sender/modtager).

Der skal lige tilføjeds et punkt 6. Accesspointet (Homeboks) skal placeres Højt, og frit. Ikke under sengen, Bag moster annas fine vase, inde i et skab, eller bag sofaen.

Ud fra det kan du se at trådløst bliver forstyrret af alt, der også forstyrer radioer (Walkie-Talkie). En normal Wifi har en TEORETISK mulighed for at nå ca. 300 m i FRI LUFT, med FRIT udsyn til antenne (Og det kal være en ordentlig antenne, som mange routere ikke har, heriblandt desværre homeboks.)

For at dække det lille rum bagerst kan man bruge forskellkige løsninger. Min anbefaling er at trække en ledningf fra en af de gule stik bag på homeboksen, til en lille switch, eller accesspoint (Trådløs router uden router delen). Den bedste løsning, og der gælder uanset hvilken trådløs router man har, ikke kun hvis det er TDC's, er at alt der kan tilsluttes med ledning, og står fast et sted, bør tilsluttes med ledning. (Stationære Pc, Bærbare der står fast et sted, PS3, PS4, Fjernsyn osv.)

Venlig Hilsen

Brian

Hele problemet kan løses ved at købe en wi-fi extender ca.300 kr. eller flere, så er problemt løst.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hej c26hulby.

En WiFi extender bør kun bruges som den aller sidste løsning. WiFi bør i det hele taget kun bruges hvor der ikke er andre muligheder (Hvor der ikke er netstik, eller hvis enheden ikke er fast placeret.). Wifi er den dårligste, langsomste, og mest ustablie måde at få kontakt til ens lokale netværk på. Dette bliver IKKE bedre af at bruge en extender. Faktisk kan man opleve at forbindelsen bliver dårligere. Dette er fordi det netværk du tilslutter dig på extenderen aldrig vil kunne blive bedre end det netværk som extenderen tilslutter sig. Desuden er det upraktisk at bruge extendere i f.eks. tætbebyggede områder, da det er meget begrænset hvor mange kanaler der er til rådighed. Forsinkelsen kan blive meget stor ved brug af extendere (Svartider), da datapakkerne 2 gange skal sendes trådløs. Især hvis extenderen sidder i yderkanten af rækkevidden af det originale netværk. Dette kan indvirke på f.eks. Streaming (Netflix, HBO osv.) eller Online spil. Hvis man vil have trådløs i "den anden ende" af huset, så er det en meget god ide, hvis det på nogen måde er muligt, at træke en ledning, og brug et accesspoint, det er MEGET mere sikker, stabil, og hurtig. Eller placer en netværksswitch, og forbind de enhder i den ende med ledning. (Eller begge dele, Accesspointet kan så tage sit signal fra switchen.)

Det bedste er ALTID: Hvis det kan forbindes med kabel, Bør det forbindes med kabel!

Venlig Hilsen

Brian

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Er det helt umuligt at trække et netkabel,(mure-Betonvæg) kan husets/lejlighedens stikkontakter anvendes.
Dette giver bedre resultat end forstærkere og extendere.
Prøv at "Google" "netværk via stikkontakten".
Der findes løsninger i mange prisklasser.

Venlig hilsen
   Trumle.

En kablet løsning er altid bedst, men hvordan trækker du kabler rundt til dine smartphones, tablets m.v.

bor du i lejlighed er det næsten umuligt at trække kabler til alle værelser.

med hensyn til at bruge strømnettet virker det kun, hvis der kun er en gruppe og det findes ikke i mange huse i dag.

Jeg bruger selv flere extender og har aldrig haft problemer med signalet.

Hvor kan man læse mere omkring extendere? har godt hørt om det der med at dele net via strømledninger, men hvordan fungerer det og skal det være nogle specielle ledninger?

Vi har homeboxen stående  i den sydlige ende af huset. Fra den har jeg trukket et kabel til en router, som står midt i huset, og denne router er sat op som accesspoint. Den løsning fungerer glimrende.

Har du også TV koblet op...? Jeg kan ikke få mit setup til at fungere (homebox med TDC TV - kabel - accesspoint) og faldt over en bemærkning på TDCs vejledning om "at du ikke både kan have en ekstra router og en TDC HomeDisk tilkoblet din HomeBox på samme tid".

Nogen gode ideer til at komme omkring dén? Jeg skal gerne have TV-box tilsluttet både det 'oprindelige' netværk samt det der kommer fra det nye accesspoint

//peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P