Bredbånd hastighed + teknikerbesøg

Hej alle sammen

Jeg har for nyligt bestilt TDC Home Trio, og undrer mig over 2 ting:

1. På websitet står der op til 20/2 mbit, men i min bekræftelse står der op til 10/2 mbit. Det er super misvisende, men det er vil fordi de ikke kan levere mere end 10/1 mbit hvor jeg bor?
  2. Er det virkelig nødvendigt med besøg af en tekniker? Det koster mig penge at holde fri, og når de ikke kan sige det nærmere end mellem 7 og 16:30 er jeg jo nødt til at tage fri hele dagen. Jeg kan sagtens selv sætte det til.
Tak for et godt forum.

9 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Se Jans svar.

Hej Alex

Tak for svar.

Jeg har haft kontakt til kundeservice siden, og det er netop pga. det du siger. Jeg forstår dog ikke man reklamerer med op til 20/2 og sidenhen op til 10/1. Det er jo op til 20/2 uanset hvad den reelle hastighed er.

Jeg er helt indforstået med at den faktiske hastighed kan være laverer end maks (og næsten altid er det), men jeg forstår ikke "op til" begrebet kan ændres. Men det er nu småting.

Mht. tekniker, så fik jeg at vide det ikke kan lade sig gøre at installere selv, da TDC har oplevet mange tilslutte det forkert, og derfor er det ikke muligt uden teknikerbesøg. Heldigvis fik jeg 100 % rabat ved oprettelsen, så det koster mig ikke noget, men jeg kunne have haft internet 14 dage før, hvis jeg selv måtte sætte det til. Jeg forstår godt man sikkert vil mindske antallet af support henvendelser, men jeg synes det her er til grin. Selv hvis jeg er uddannet datafagteknier (gjorde desværre ikke uddannelsen færdig) måtte jeg stadig ikke trække et par kabler for jer.

Du må meget gerne lade kritikken gå videre, for jeg synes det er super synd.

I øvrigt super citat.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er korrekt at trio kun laves med installation netop for at undgå problemer med produktet.

Tv delen er super følsom over for dårligt kabel og og det er en af de ting vi normalt skifter ved installation.

Det er vigtigt at huske på at med trio er linien låst til de 10 mb du får og derfor må der ikke være udsving i den hastighed den kan bære.

En almindelig adsl eller en homeduo bliver som regel solgt med flex hastighed hvilket giver lidt spillerum.

At du får en til mellem 7.30 og 16 skyldes dersværre logistik udfordringer. PT er det svært at sætte en mere nøjagtig tid af da ingen ved rigtig hvor lang tid den kunde der er før dig tager. Men der arbejdes på en løsning Glad humørikon

mvh

Jan

Hej Jan/Alex

Jeg syns faktisk det er et rimeligt spørgsmål Dennisslj stiller i hans inlæg.

Hvis ikke du kan svare, kunne du måske få en forklaring af dem der har sat den regel.

Hvorfor må en næsten "uddannet datafagtekniker" ikke trække "et par kabler"?

Har det noget at gøre med sikkerhed  eller tabt indtjening?

redigeret tilført:

At alle gør det forkert, synes jeg er en tynd begrundelse. Hvad med at der kunne være en regel der hed "på eget ansvar"

Omdømme 2

Hej Maja

Da det kræver (som oftest) et nyt kabel fra dåsen hvor linien kommer ind er vi nød til at gøre det. Og som nænt, produktet er meget følsomt for forstyrrelser samt korrekt opstart.

mvh

Jan

Omdømme 2

Hejsa

Som tekniker oplever vi ret tit at adsl kører ustabilt på grund af for dårlige kabler / støj.

Derfor har man vedtaget at på lige det produkt skal vi ud og starte det op således at vi har en rimelig sikkerhed for at det virker 1. gang og uden at kunden skal igennem en masse opkald til support og måske derefter vente på en tekniker inden det virker optimalt. Det er jo endnu engang sådan at vi er de eneste der må tilslutte til tele nettet simpelthen fordi vi har ansvaret. Det vil sige at opstår der senere fejl som ikke er selvfoskyldte dækker vi omkostningerne frem til 1. stik hvis der er lavet godt-i-gang installation og til dåsen på væggen hvis der kun er gamle kabler. Det ses ret tit at folk selv har rodet med det og brugt samlemuffer og lign. til at samle med. Disse virker kun i en periode. Så melder folk fejl og da de selv har rodet med det kan de nemt ende op med en regning på 750 kr. eller mere.

Tv er et højt prioriteret produkt og derfor vil man undgå alle de fælder der kan ligge i installationen.

mvh

Jan

Jeg kan bedre og bedre forstå dilemmaet, og har også affundet mig med det nu.

Mit næste dilemma er så tiden. Man kan jo ikke gå ud og bestille nyt inden man har skrevet kontrakt og er flyttet ind. Så i minimum 14 dages tid er man "handicappet" og uden TV og internet, medmindre man bruger sin mobil som databærer, eller køber en trådløs mobildata-dongle. Øv altså!

Hej

Havde samme problem for 12 år siden, og TDC har ikke løst det. Kobberet er så ringe ved min adresse at jeg i praksis har 4/1. Så det ser nok ikke lyst ud for dig.

Mvh

Henrik

Omdømme 2

Hej Maja Glad humørikon

Et af de kabler vi trækker er fra dåsen uden på huset. Denne må kun Tdc arbejde med. Ud over dette er hele idéen med en installation at vi sikre os at alt virker. Selv om linien måske kommer op og kører så det stadig give pixel fejl eller frysnninger hvis vi lige er på grænsen af hvad den kan klare. Hometrio er et produkt som vi prioterer meget højt.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)