Bredbånd flyttes til Yousee

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej, jeg har bestilt flytning fra TDC til Yousee af mit bredbånd, og i den forbindelse lukkes min nuværende mailadresse. Skal jeg nu kopiere mails, som jeg ønsker at gemme over på PC'en, eller kan jeg stadig gå ind på dem, jeg har liggende, men bare ikke hente nye?

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej johil

Når din mailboks bliver lukket, vil alt indhold blive slettet på webmailen, og du vil ikke kunne tilgå webmailen længere. Det du har liggende lokalt på din PC, det bliver der ikke rørt ved.

/Stefan

Hvis du bruger Outlook eller Windows Liuve Mail som mailprogram vil du kunne kopiere dine filer og mail til en mappe.

Når du geninstallere dit mailprogram og opretter webmail skulle du kunne kopiere din mail ind i det mailprogram som du har nyoprettet.

Denne metode har jeg brugt når jeg f.eks. har formateret min harddisk.

Jeg har lavet en windows mail adresse. Vil du uddybe hvad du mener med at man kan kopiere mail fra TDC og så flytte det tilbage til YouSee mail?

Pft,

Hilsen Jannie

Hej TDC

Har I en løsning til at kopiere mails fra TDC mail til YouSee mail? 

Mvh

Jannie (På vegne af Esther H.)

estherhollesen skrev:
Hej TDC

Har I en løsning til at kopiere mails fra TDC mail til YouSee mail? 

Mvh

Jannie (På vegne af Esther H.)

Hvis Esther kun ser sine mail på tdc webmail, er det ikke mulig at kopiere sine mail til sin pc. 

Opret evt. en Gmailkonto og fra tdc webmail kan hun videresende sine mail til den nye gmail, og når yousee mailboxen er oprettet kan hun videresende mail fra gmail til den nye mailbox.  

En anden mulighed er at logge på https://mail.tdc.dk

Åben den/de mail der skal gemmes.

Øverst er der en række knapper og helt til højre står der "Funktioner" - Klik der

Klik på "print"  og et nyt vindue åbner. 

Der skal stå GEM  > PDF 

(Står der ikke PDF, tryk på skift og klik der hvor der stå PDF.) 

Tryk på Gem. 

Find en mappe på pc'en og gem mailen der.  

Om en pdf-fil af en modtaget mail, er juridisk bindende ved jeg ikke, men det er den mest bindende udgave af en mail man kan lave, når man nu ikke kan kopiere.  

Dette er et kunde forum og du kanderfor ikke forvente et svar fra TDC. 

For at sikre og kunne geninstallere mail fra Windows Live Mail gør jeg følgende:

1. opretter en tom mappe under C:/ og omdøber den til f.eks. WLM+dato

2. Derefter finder jeg mapper med mine mail i denne tråd:

C:/bruger/ego = navnet på pc/appdata  (*forudsætter at "mappeindstillinger" i kontrolpanel er sat op til "Vis skjulte filer,mapper og drev")/lokal/microsoft/windows live mail/

her kopierer jeg alle mapper.

3. De kopierede mapper læses ind i den tomme mappe - "WLM+dato" jeg oprettede under pkt. 1

4. Når mailprogrammet er oprettet eller geninstalleret kopierer jeg mapperne der ligger i "WLM+dato"- pkt. 3-  ind i tråden der er angivet i pkt. 2 

Denne metode har jeg anvendt flre gange når jeg har haft brug for det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)