Bredbånd

Jeg er HomeTrio abonnent med tilkøb af TV over hele huset. Da TDC-teknikeren (efter mange trakasserier med TDC) endelig kom og installerede det, oplyste han venligst, at der på min adresse var for lille båndbredde til at se forskellige TV-programmer på de to fjersyn. NÅ. Det havde det jo været rart at få at vide i forbindelse med bestillingen. Efterfølgende har jeg mange gange haft kontakt med TDC's tekniske service af andre grunde. Det er flinke folk, men de er bestemt ikke alvidende. Først foreslår én medarbejder, som netop har screenet min båndhastighed, at jeg så bare kan bestille en 20 mb forbindelse. Det beder jeg som om og får at vide, at det kan ikke lade sig gøre på min adresse. En anden tekniker "skruer op" for min hastighed, så den skulle nå op på de 10 MB, som jeg betaler for. Så går det helt galt, og der bliver igen skruet ned til 8 mb, som lige kan presses igennem ledningen til mig. En ny tekniker foreslår mig at få oprettet pairbonding. Det beder jeg så TDC om at installere. Der går laaaaaang tid, inden der kommer svar på det, og svaret er, at det heller ikke kan lade sig gøre, da centralen i mit område ikke er indrettet til det. Hvorfor i alverden foreslår TDC's teknikere det så. Der er åbenbart ingen løsninger på, at jeg får leveret et dårligt produkt. Det er "straffen" for at bo på en forkert adresse. Derfor et sidste nødråb: KAN JEG SÅ FÅ PRODUKTET BILLIGERE, SÅ DER BLIVER ET RIMELIGT FORHOLD MELLEM PRIS OG KVALITET?

PS: I forbindelse med et nedbrud på linien brugte TDC EN HEL UGE på at reparere skaden til ulempe for 15 - 20 abonnenter, som i den periode var uden telefon og evt. internet og TV. TDC udleverede så USB-sticks til mobilt bredbånd, men glemte, at på min adresse er mobildækningen så ringe, at et mobilt bredbånd slet ikke virker.

Tak for tåmodigheden med mit lange indlæg.

1 Kommentar

Hej Niels1

Du er meget velkommen til at skrive om dine problemer.  

Ved du godt at det blot er et kundeforum du skriver i? Altså at vi er andre kunder der svarer på trådene. 

Jeg tvivler på du kan få det meget billigere blot fordi pris og kvalitet skal følges ad, men jeg synes du skal få svar på det spørgsmål hos kundeservice. Det er noget vi kunder ikke kan love dig.  

Du skriver lidt om at du og dine naboer var uden forbindelse på telefonerne i en uge.  Har du en smartphone?  Hvis du har kunne du og dine naboer downloade den nye app, hvor man kan måle forbindelsen. Appen er nem at finde ud af og den sender selv resultaterne til tdc's  bagland.  Måske vil det hjælpe på forståelsen hos tdc, hvis der kommer en masse data ind fra netop dit område??  Du kan se og hente appen her, som er gratis:  TDC NetPerform

jk44 har skrevet et godt indlæg om bredbånd. Om det hjælper dig, tvivler jeg dog på. 

se her

Jeg håber du snart får en bedre forbindelse til omverdenen, og ang. prisnedsættelse bliver du som skrevet nød til at spørge kundeservice om, men sæt ikke næsen for højt op, desværre.

Hører vi fra dig når du har spurt dem? 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P