Bredbånd og afstand

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej håber jeg kan få noget brugeligt info herind :-/
Jeg har indtil nu accepteret at mit bredbånd rækker ikke ind i mit badværelse ( ca 10 meter ligeud og igennem et dør( væg) og 5 meter til venstre igennem et 2. Dør ( væg) )
Så er mit udhuset lige blive færdig renoveret og næsten det sammen afstand fra mit hus til mit nabos hus men jeg få mulighed til at logge på mit nabos wifi og ikke mit ? Hvorfor hjælpppppp? Har TDC måske Planner om at udgive en kraftiger homebox ? Er meget glad for produktet selv om det er meget dyrt det eneste at jeg er ultilfreds med er prisen og bredbånd ,

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej 2770k

Det første du skal være opmærksom på, er at en WiFi router kun er en radiosender/modtager. Her er et par ting du kan undersøge, og dette gælder ikke kun homeboks, men ALLE trådløse routere eller accesspoints:

1. Placering. Homeboxen bør placeres højt og frit. Ikke nede bag sofaen, inde i et skab, under sengen, eller bag moster Annas fine vase. Det er en radiosender/modtager. Den skal stå frit, og højt

2. Retning. Tænk på at det er en radiosender. Den sender i alle retninger. Er der et stort spejl, Et køleskab, eller andet der skærmer radiosignaler mellem modtager (pc, telelefon, tab el.lign) og sender (Homeboks)?

3. Andre. Er der andre der sender på sdamme frekvens, og evt. har en karaftigere sender? Dette vil også forstyre.

4. Antenne. Både antenne på Sender OG modtager har MEGET stor indflydelse.

Du kan, hvis du har en Android telefon hente den App der hedder: "WiFi Analyzer" lavet af farproc. Jeg kender desværre ikke et tilsvarende program til Apple produkter. Med dette kan du teste hvor signalet bliver lav, og på den måde kan du finde udaf hvad der evt. skærmer for signalet. Husk at signalet bevæger sig i lige linjer ud fra homeboksen. Signalet kan IKKE bevæge sig rundt om hjørner. Væge og andet har også STOR inddlydelse på hvor meget signal der kommer igennem.

Venlig Hilsen

Brian

Har du sørget for at placere boksen som udsender signalet så godt som muligt?
Vær i øvrigt opmærksom på, at det kan forstyrres af Bluetooth signaler og andet: http://www.netkablet.dk/tradlost-net-kan-forstyrres-af-dit-bluetooth-signal/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)