Bredbånd 10/1 - kan jeg få gavn af alternativ router og evt.

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg er mere eller mindre desparat over vores internetsituation. Desværre bor vi så langt ude, at vi er ramt af en 10/1 forbindelse fra Yousee. Jeg har overvejet en anden router end den hvide standardrouter fra Yousee i håbet om at kunne malke forbindelsen optimalt. Dertil ville jeg så sætte et par access points op, da jeg jo ved, at vores herlige gasbetonvægge dæmper signalet, specielt ved 5G netværket, som vi jo gerne vil anvende. Men - spørgsmålet er om jeg kæmper en forgæves kamp med noget så langsomt som en 10/1 forbindelse. På en god dag hiver vi 13-14 MBit ned og med et par teenagere i husstanden hvor Netflex og Viaplay i stor stil streames, så er vi tit ramt af laaaaaaangsomt netværk. Tak for jeres "go" eller "no-go" til en ny router/access point løsning på så skidt et udgangspunkt.

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dækning kan du forbedre, men andet kan der ikke gøres.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan måske få "pair bonding". Når TDC lægger telefonkabler ind lægger de ofte et ekstra sæt ind. Jeg vil tro det stammer fra tiden, da man brugte fax meget. Ved at køre internet på begge sæt, kan du fordoble hastigheden. Der kommer lidt start omkostning, da TDC laver det gamle telefonstik om, så der i stedet for et stort udtag kommer 2 små (J11 hedder de vist). Du får så en ny router/modem som kan "pair bonding", og betaler sikkert ekstra om måneden for at bruge begge trådpar. Ring til Yousee på 70 70 40 40, og hør om det er muligt hvor du bor.

Du kan ikke erstatte Yousees router med anden ude fra. Yousee vil kun have godkendt udstyr af dem på deres net. Vi kan derfor ikke sætte hvad som helst på deres net.
Omdømme 6
Badge +7
Hej brilar

Jeg håber du kunne bruge svarene i tråden her :)

Meld endelig tilbage :)

Rigtig god weekend.

Vh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8