blokeringsmuligheder i homebox

Vi har 2 unge drenge i huset som er lidt for ihærdige for at bruge popcorn time osv. til trods for vi gør hvad vi kan for at stoppe dem. men vi er ikke hjemme altid når de er osv.

så dette ville være meget nemmere hvis vi kunne blokere dette.?  men umiddelbart er der jo lagt en rimelig simpel bruger interface på homeboxen. som lidt begrænser muligheden for at begrænse som vi vil.

Begge os forældre har brug for VPN forbindelser osv. grundet hjemme arbejdspladser, og vi har tdc tv. så det er ikke muligt at bruge standard firewall settings til høj.. vi har brug for at kunne lave decideret blokeringer af de API som f.eks. popcorn time bruger.   ELLER endnu bedre, hvis man kunne tilføje brugere til netværket. så deres login til netværket var begrænset. 

Jeg har overvejet denne løsning, hvor vi satte den ekstra router op.  og dens adgang ikke var begrænset.  Men så kræver det at jeg kan sætte SSID på 5 ghz. båndet som vores trådløse fjernsyn bruger, ikke er begrænset. men det 2,4 ghz. bånd som ungerne skulle bruge var.. Kan dette lade sig gøre?  Og sikkerheden skulle heller ikke indskrænkes på lan. hvor router og NAS sidder på... dette må være den mest simple måde som routeren må kunne understøtte, såfremt man kan aktivere en advanceret bruger menu, og ikke den meget simple der er smidt ind i den. kan man det?

Eller har i andre forslag jeg ikke selv har tænkt over?

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)