Blokering af spil i TDC Box

Hej,

Jeg forsøger at blokere for spillet League of Legends på vores netværk. Desværre har diverse aftaler om spilllemængde og -tider ikke vist sig at holde, så nu må jeg gå lidt hårdere til værks - øv!

Først og fremmest har vi en TDC Box, hvortil der er tilkoblet en Airport Express samt en Time Capsule. Airport'en er vores trådløse access-punkt.

Jeg har forsøgt dels at blokere en lang række ip-adresser i TDC Box'en, samt en lang række porte, men uden held...

Jeg tror at blokeringen at ip-adresserne virker efter hensigten - i hvert fald fik jeg spærret for dr.dk til stor irritation for min kone...

Der imod er jeg usikker på om lukningen af porte. Det var egentligt min opfattelse at alle porte som standard er lukket, men hvis jeg kigger på listen over åbne porte (Avanceret, LAN servere), så står der kun nogle porte til Skype - ellers intet. Jeg har så forsøgt - naivt måske - at lave en bevidst forkert port forwarding ved at angive en ikke-eksisterende lokal ip-adresse - uden den store success. Der spilles stadig...

Er der nogen der kan knække den nød?

Mvh.

Martin

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

her er en liste over de porte som Leagu og Legends kræver for at køre optimalt...
Jeg ville prøve med at blokere dem alle på nær port 80 og 443, da ingen af jer ellers ikke vil kunne surfe nettet...

5000 - 5500 UDP - League of Legends Game Client
8393 - 8400 TCP - Patcher and Maestro
2099 TCP - PVP.Net
5223 TCP - PVP.Net
5222 TCP - PVP.Net
80 TCP - HTTP Connections
443 TCP - HTTPS Connections
8088 Spectator Mode

Jeg vil fraråde dig at blokere servernes IP adresser da der er rigtig mange server til det her spil...

hvad jeg lige kan se så kan man ikke blokere programmer i homeboxen, desværre.

Det nemmeste er nok at blokere spille i din firewall på pcen

I windows firewall kan du vælge et specifikt program og blokere adgang til internettet, det allerbedste er at lave en normal windows bruger til dine unger og så lave en admin bruger til dig selv og lave blokeringen i firewallen så skulle de ikke kunne ændre på den blokering, kun dig...

Der er en del guides på nettet til hvordan man blokere et program med windows firewall, eller en anden firewall...
Tak Alexus, jeg mangler vist et par af de porte på din liste...

Men ved du hvordan man blokerer porte på boxen? 

Og så tror jeg at jeg må kigge på selve mac'en han spiller på - måske aktivere forældrekontrollen...

Men tak!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

nej jeg kan kun finde et sted man kan åbne (port forwarding) men ikke et sted man kan blokere, så du bliver nok nød til at bruge forældrekontrol, der kan du jo også sætte tid på hvor længe den må bruges, dog kun selve macen, og ikke de enkelte programmer, som kunne være meget smart, så man kunne blokere et specifikt program/spil fra at køre mere end eks 1 time om dagen, men sådan er det desværre ikke, endnu.

en lille guide fra Apple hvis det skulle blive nødvendigt.

http://support.apple.com/kb/PH11354?viewlocale=da_DK
Hejsa.
Tag et kig på http://www1.k9webprotection.com
Den kan blokere i det ønskede tidsrum.
Bruger det selv, og det virker bare.

Omdømme 2

Det program kan ikke noget som det der er indbygget i os x kan...

tidsbegrænsningen er stadigvæk kun på internettet og ikke et specifikt program man begrænser brugen af.

Tilgengæld kan det indbygget i OS X også begrænset brugen af chat programmer, og logge brugeren helt ud når tiden er opbrugt..

Men det bedste OP kan gøre er at prøve begge muligheder og se hvad der opfylder hans krav bedst

Enten udtaler du dig om et program du ikke har prøvet, du smider et rent gæt som en konklusion eller også har du blot ikke fundet ud af det selv.

Personligt tolker jeg din kommentar, som at du blot har LÆST om programmet og TROR du har ret, og det er en lidt tosset - specielt når jeg skriver at jeg selv har sat det op og det fungerer...
Det er ikke svært, så tag et kig på det.
Jeg afmelder tråden pga. bedrevidende personer.

Alexsus skrev:
Det program kan ikke noget som det der er indbygget i os x kan...

tidsbegrænsningen er stadigvæk kun på internettet og ikke et specifikt program man begrænser brugen af.

Tilgengæld kan det indbygget i OS X også begrænset brugen af chat programmer, og logge brugeren helt ud når tiden er opbrugt..

Men det bedste OP kan gøre er at prøve begge muligheder og se hvad der opfylder hans krav bedst

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)