Blokering af hjemmeside

Jeg har i denne uge fået et problem med at jeg ikke kan se en bestemt hjemmeside, som jeg bruger meget.

Først troede jeg at det var fordi, at jeg havde fået installeret internet explorer 9, men jeg kan heller ikke se siden i google chrom eller firefox. 2 andre pcer i huset kan heller ikke tilgå siden.

Det er kun her, da min datter godt kan se den hjemme hos hende. Derfor ved jeg også at siden er online. Hvilket en overvågning også har bekræftet.

Min tanke er så, om det kan være firewallen i tdc-boksen. Jeg har prøvet at sætte sikkerheden ned på det laveste niveau uden at det hjalp. Har også prøvet at genstarte boksen, og sidst at resette den til fabriksindstillingerne. Dette hjalp så heller ikke.

Er der nogen her, der har en ide, om hvad det kan skyldes.

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er sikkert din firewall. Nu skriver du hverken hvilken firewall du bruger eller hvilken hjemmeside det drejer sig om, så det er selvfølgelig gætteri.

Vh

Peter

Jeg bruger TDC Sikkerhedspakke på de 2 af husets pc`er. Det er ikke den, jeg har mistænkt for at blokere, da jeg har prøvet at deaktivere den uden virkning.

Det er firewallen i TDC Homeboks, som jeg tror kan være synderen. Da det jo drejer sig om alle pc`er i huset. Hvis jeg bruger mit mobile modem, er der ingen problemer.

Siden det drejer sig om er: http://nature-life.dk

med flere underdomæner

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har ikke noget problem med at komme ind på hjemmesiden - og min homebox kører standardindstillinger. Så jeg tror altså stadig ikke det er homeboxen du skal kigge på.

Jeg bemærker derimod at siden er længe om at svare.....

Hvilken fejlmelding får du helt konkret?

Vh

Peter

Omdømme 3

I det øvrigt....

Hvis nu du er inde og kigge i boxens firewall - så er det ikke de tre indstillinger under generelt du skal kigge på. Du skal kigge på det afsnit der hedder Webside-blokering. Hvis den liste der tom - så er det ikke boxen. Og hvis du ikke har lagt noget ind i listen - så er den tom.....

Vh

Peter

Jeg får denne fejlmelding:

Internet Explorer kan ikke vise websiden

Prøv at:

Diagnose af forbindelsesproblemer

Flere oplysningerFlere oplysninger
Dette problem kan skyldes flere ting, inklusive:

• Internetforbindelsen blev afbrudt.
  • Webstedet er ikke tilgængeligt i øjeblikket.
  • Der kan ikke opnås forbindelse med DNS-serveren.
  • DNS-serveren (Domain Name Server) har ikke en listepost for webstedets domæne.
  • Der er muligvis en slåfejl i adressen.
  • Hvis dette er en HTTPS-adresse (sikker forbindelse), skal du klikke på Værktøjer, klikke på Internetindstillinger, klikke på fanen Avanceret og kontrollere at protokollerne SSL og TLS er aktiveret under sektionen Sikkerhed.
og når jeg så kører diagnose af forbindelsesproblemer kommer der:

Windows har bekræftet at siden er online, men ikke svarer på forføg på at oprette forbindelse i øjeblikket.

og at det betyder normalt, at der er en firewall, der blokerer.

Og hvis jeg har adgang, skal jeg lade den tillade adgang via TCP porten 80.

Med hensyn til TDC Homeboksen er den helt tom under websideblokering.

Men der er da mærkeligt det hele.

I aftes kunne jeg pludselig komme ind på siden, men kun ca. 5 min. så forsvandt den igen.

Omdømme 3

Når du har haft hul igennem - så er det med 100% garanti ikke et opsætningsproblem med boksen. Men ellers mangler jeg godt nok lige et stikord til at få en god ide.

Lad os håbe der er en anden der har et bud.

Vh

Peter

Ja, det er meget mærkeligt. Nu har jeg lige haft forbindelse til den igen i ca. 1/2 time, og nu er den så væk igen.

Jeg tror nu ligesom, jeg gjorde i starten,  at det er hos web udbyderen(surftown), der er noget galt.

Jeg oprettede en supportsag allerede i onsdags, men de er ikke så hurtige. Jeg hørte dog fra dem i torsdags, men det var kun en melding, om at det hele kørte som det skulle. Det var jo også umiddelbart rigtigt, bare ikke hos mig. Nu har jeg så hørt fra dem igen, at de har sat deres teknikere på sagen, så jeg håber, at de finder noget snart.

Hej Gerda

Du har allerede fået flere gode svar, så jeg skal ikke gøre mig klogere på dit problem. Der er dog en ting jeg vil tillade mig at spørge dig om. Har du prøvvet at køre siden i  kompatibilitetsvisning?

kompatibilitetstilstand.JPG

Du kan evt. læse her hvad ordet betyder: Kompatibilitetsvisning

Jeg havde prøvet kompalitetsvisning, så det var ikke årsagen.

Jeg fik følgende muligheder fra webudbyderen i går:
1. Hvis du benytter et trådløst netværk, prøv og tilslut netværkskablet, det kunne lyde som i har et højt packetloss.
2. Check at der ikke er konflikter med netkortet.
3. Det kan være de DNS settings der benyttes på computeren, prøv at lav en Flush DNS (http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1600&bih=1033&q=flush+dns&oq=flush+dns&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=149l1572l0l9l6l0l1l1l0l180l500l3.2&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=13a0cb699886bb3d)
4. Hvis du har 2 eller flere antivirus programmer installeret på samme tid kan dette give potentielle problemer (opleves dog ofte ved at mail programmet ikke virker).
5. Prøv eventuelt med en anden browser, det kan muligvis være addons/indstillinger i den pågældende browser der giver problemer.

Det eneste, som jeg ikke havde prøvet var nr.1 og 2, men da jeg fik mailen fra dem, var der kommet hul igennem til siden igen, og det har der været lige siden. DVS det meste af et døgn.
Jeg har ingen ide om, hvad problemet skyldtes, da jeg ikke lige havde foretaget noget med computeren. Så jeg vil ikke lukke indlægget endnu, men jeg håber det bedste.

Jeg har samme problem! - godt en gammel tråd denne her, men var der mon en løsning?

Hej Kristoffer

Ja det er en gammel tråd, og dit problem er måske ikke det samme som Gerda problem.

jeg har svaret dig i denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Blokering-af-sennheiser-com/m-p/127111#M16287

Du har skrevet dine spørgsmål i to forskællige tråde.

Trådene tilhører andre brugere der sikert forventer at det er deres problem der svares på.

Næste gang du vil spørge om noget må du meget gerne selv oprette en tråd, og så vil du også få den mulighed at kunne markere din tråd som løst.

Dette er Gerdas tråd og jeg tror hun har glemt at markere sin tråd som løst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)