Svar

Billeder i PDF fil

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg har lyst til at dele en opdagelse jeg selv har fundet ud af; måske er den kendt måske ikke.Vi var til et bryllup,og brudgommen sendte os en PDF fil med 16 bileder,det var selvfølgelig pænt af ham, men lidt besværlig at have med at gøre, for billederne kunne ikke ses enkeltvis, de lå to og to.

Jeg fandt så på at tage et screenprint af billederne parvis, kopierede dem ind Word, hvor jeg ændrede dem til alm fotos, som jeg åbnede i Xinview (kunne også åbnes i andre progr.) Da de lå i Xinview kunne jeg beskære billederne til enkeltvis, gemme dem i en alm. mappe, og voila, så havde jeg pludselig de 16 billeder liggende enkeltvis i en alm. mappe, og kunne bl.a.se dem på min tablet(via Dropbox) samt behandle dem som alle andre billeder, og sende dem pr.mail for eks. ganske smart synes jeg.

m.v.h. vah 

icon

Bedste svar af BrianHHansen 24 oktober 2014, 07:26

Det er en meget smart måde, men.. (Der er også et men) i stedet for at bruge word som billede redigering, så brug det der føger med windows, nemlig Paint. Word er, for at sige det mildt, uegnet, til at bearbejde billeder. Word gemmer IKKE alle billed informationer når de bliver sat ind. Desuden bliver farver osv. tilpasset words måde at behandle det på. Derfor, for at få optimal kvalitet af billeder, brug Paint, (Eller hvis du har mulighed for det. Photoshop el.lign).

Eller du kan f.eks. bruge PDFSam (http://www.pdfsam.org/) til at hente indholdet ud fra PDF filen. Så behøver du ikke bruge skærmdumps.

Vh Brian

Se original

2 Kommentarer

Hejsa 

Det er en rigtig god opdagelse og metoden kan helt sikkert bruges. Tak fordi du deler den med os andre.

Redigeret tilført

Jeg har slettet mit afsnit om mulig alternativt måde, for det virkede ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er en meget smart måde, men.. (Der er også et men) i stedet for at bruge word som billede redigering, så brug det der føger med windows, nemlig Paint. Word er, for at sige det mildt, uegnet, til at bearbejde billeder. Word gemmer IKKE alle billed informationer når de bliver sat ind. Desuden bliver farver osv. tilpasset words måde at behandle det på. Derfor, for at få optimal kvalitet af billeder, brug Paint, (Eller hvis du har mulighed for det. Photoshop el.lign).

Eller du kan f.eks. bruge PDFSam (http://www.pdfsam.org/) til at hente indholdet ud fra PDF filen. Så behøver du ikke bruge skærmdumps.

Vh Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P