Begrænsning af forbindelse

Hey.

Vi har 20/2 Mbit hjemme hos os. Vi har et lille problem med at download hastigheden bliver påvirket hvis alt upload hastighed bliver brugt. Jeg har en anelse om at det kan være fordi at alt forespørgsel bliver brugt af upload hastigheden, hvilket resultere i at der ikke er plads til download.

Hvordan kan jeg begrænse upload hastigheden til måske 50% så vi ikke har problemet mere?

Vil det virke med en begrænsning?

Har været lidt inde i routeren og kigge. Kan finde et sted hvor der er en lille begrænsning på. :

Status ADSL-linieKlar
ADSL standardUNKNOWN
Upload hastighed2044 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed20370 Kb/s (Intlv[LP0])
DæmpningDownload: 20.9 (dB)
Upload: 13.1 (dB)
SNR margenDownload: 6 (dB)
Upload: 13 (dB)
HEC antal1053
Firmware0x10280a0c
15 min ES tæller0
CRC fejl107
24 timer ES tæller0

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mogensbjoern,

Muligheden for at begrænse upload, findes desværre ikke i vore TDC HomeBox.

Hvilke programmer bruger alt din upload? Nogle gang kan man i programindstillingerne, sætte en begrænsning op.

Hilsen Thomas

Der findes forskellige programmer du kan downloade og installere på dine PC/MAC, som tillader dig at styre præcist hvor meget hver computer må uploade med. (BEMÆRK: De skal installeres på alle computere i hjemmet)

Nogen af dem er gratis, mens andre koster penge.

Der findes også routere der kan klare opgaven selv. 

Jeg arbejder meget med HTML, hjemmesider som skal uploades til en server. Hvis jeg uploader store mængder af gangen, blokere det også, på mystisk vis, også vores download.

Vi har 20/2 Mbit

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Up og Download Hastigheder vil ALTID påvirke hinanden, hvis de bliver kørt helt ud med trafik. det er den måde som en IP forbindelse virker. Jeg vil kort se om jeg kan forklare hvordan alle enheder snakker på et netværk.

2 enheder der snakker sammen, over nettet, skal bruge både UP- og DOWNload. De komunikerer ved at der bliver sendt datapakker frem og tilbage mellem dem. En datapakke (Eller samling af pakker) der bliver modtager vil, ved en normal IP forbindelse, udløse en besked tilbage til afsender om at pakken(Samlingen) er modtaget. Eller hvis der var fejl i data, bede om at få gensendt pakke nummer xxxx. Hvis så forbindelsen er optaget af trafik i den ene eller anden retning, vil "samtalen" bliver forsinket den ene eller anden vej. derfor virke langsom.

Det er dog lidt anderledes hvis man har en Wi-Fi forbindelse. Hvis der er flere der trækker på den trådløse forbindelse skal man altid tænke på at en trådløsforbindelse er kun en radio! den virker som en gammedags Walkie-Talkie. Der er kun ÉN enhed af gangen der ENTEN kan sende ELLER modtage, Man kan ikke begge dele samtidig. Så skal der være flere sender og modtagere til rådighed.. Så hvis der er en enhed der bruger meget trafik på Wi-Fi (f.eks. Netflix) kan det sænke hastigheden for andre enheder drastisk. Desuden er det en god ide at finde ud af om der er andre naboer der bruges samme frekvens. (Igen Walkie-Talkie, Man snakker i munde på hinanden.)

Hvis du vil være sikker på at kunne "Snakke" på nettet, skal du have en Router hvor du kan køre QOS (Quality Of Service) på f.eks. IP adresser, og i den kan man begrænse hvor meget hver enkelt enhed har til rådighed af båndbredten, eller prioritere trafikken til vigtige ting (f.eks. Netflix)

Håber det kunne hjælpe lidt på det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P