Spørgsmål

Asus RT-AC68U og Homebox

Jeg har en Asus router og den vil jeg have styre min internet sikkerhed og at den skal være routeren på nettet. Men jeg kan ikke få den TDC router til at lade mig sette den til et dumt modem som sender alt data direkte til min Asus router som den får det. Med andre ord skal jeg på en eller anden måde få router til at få den udevendige ip. Jeg fik dette da jeg var dansknet og 3 bredbånds kunde men kan ikke få det til at virke.. har prøvet at lave et dmz men det bliver stadig routeted så Asus routeren få en lokal ip 10.10.10.1 som jeg har sat. Er der nogle som kender begge routere og kender en løsning hvis der er en?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej JessBonde

Velkommen på YouSee Forum :)

Se gerne denne tråd hvor du kan finde guide til at sætte Homebox'en i Bridge Mode:

Bridge Mode på Sagemcom Homebox
Jeg mangler også lidt info her. Bridge mode beskrives så at sige ikke. Der skrives bare om at angive ip adresse til sin ekstra router og slå uPnP fra. Det er sikkert ikke nok.
Omdømme 5
Badge +4
Hej Kasper / JesBonde.

Den beskrevne måde er IKKE Bridge mode. Hvis en router går i Bridge mode, får man en Global IP (ikke en 192.18x.x. adresse) direkte ind på sin egen router. På den måde som beskrevet kører man stadig dobbelt NAT. En Homeboks kan, så vidt jeg ved, IKKE gå i Bridemode, som f.eks. routere fra Hiper, Fullrate, osv. hvor de populært sagt bliver reduceret til kun at være et modem/Medieconverter. Så det er nok ikke muligt at få offentlig IP adresse på ens egen router med en Homeboks.

Venlig Hilsen

Brian
Det er også svaret jeg i dag har fået af Support. Jeg er nødt til at bruge dmz/omdirigering.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Hvis der haves Homebox altså signal via telefonstikket, så er vores guide til at sætte ekstra router til som beskrevet i det svar jeg linker til ovenfor :)
Jeg fandt ud af at det virkede godt nok, når man satte DMZ til, og fjernede alle port omdirigeringer. Problemet var jeg jeg testede det hjemme på mit eget netværk og ikke udefra.
Så virkede det.

Men den guide mener jeg stadig ikke kan bruges til noget som helst. Den beskriver bare hvordan man tildeler IP adresser til sin interne router. Men fortæller intet om at dirigere trafik videre til den.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)