Svar

Apple TV kan ikke indstille netværkstid

Ifølge http://www.apple.com/dk/support/ skal port 123 være åben i firewallen for at AppleTV kan indstille netværkstiden når den booter. Med hjælp fra TDC support er AppleTV tildelt fast IP-adresse og port 123 er åbnet for både TCP og UDP for den faste IP-adresse. Jeg har rebooted både router (TDC homebox) og AppleTV, men netværkstiden bliver stadig ikke indstillet. AppleTV er tilsluttet via 2.4GHz trådløst netværk.

Har routeren en logfil, eller andre fejlsøgningsværktøjer?

Eller endnu bedre - findes der en løsning?

icon

Bedste svar af Lysemose 1 februar 2015, 14:19

Jeg prøvede dernæst at bruge iPhone som hotspot i et forsøg på at finde ud af om problemet lå i firewallen i min router, men det løste heller ikke problemet, så jeg konkluderede at problemet måtte ligge i opsætningen af ATV og gennemgik dernæst alle opsætninger og faldt over områdeformatet, som var sat til Cupertino, som ligger i Californien. Jeg ændrede områdeformatet til Danmark, hvorefter netværkstiden blev sat korrekt også på den IP-adresse som DHCP tildelte, hvor firewallen ikke havde åbnet specifikt for port 123.

Det ville have været rart med et hint i retning af områdeformat i brugerinterfacet på ATV.

Se original

2 Kommentarer

Jeg prøvede dernæst at bruge iPhone som hotspot i et forsøg på at finde ud af om problemet lå i firewallen i min router, men det løste heller ikke problemet, så jeg konkluderede at problemet måtte ligge i opsætningen af ATV og gennemgik dernæst alle opsætninger og faldt over områdeformatet, som var sat til Cupertino, som ligger i Californien. Jeg ændrede områdeformatet til Danmark, hvorefter netværkstiden blev sat korrekt også på den IP-adresse som DHCP tildelte, hvor firewallen ikke havde åbnet specifikt for port 123.

Det ville have været rart med et hint i retning af områdeformat i brugerinterfacet på ATV.

Et andet problem er bindestreg i det forudindstillede netværksnanvnet på tdc homeboks (ssid). Med korrekt tidszone kunne mit Mit Apple tv 3 ikke forbindes til det forudindstillede netværk HomeBox-8C00_5G. Efter ændring i routerens indstillinger af SSID for 5ghz til Ssid uden bindestreg, BAK5GHZ, forbinder mit Apple TV 3uden problemer til 5Ghz netværk (men ikke med BAK-5GHZ, så det er bindestregen der er problemet). Lidt underligt, men passer med at jeg i andre forums er stødt på, at apple-produkter fungerer dårligt på trådløse netværk med bindestreg i netværksnavnet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)