Apple Airport Extreme som WIFI i lejligheden

Hejsa,

Jeg har haft TDC i omkring 6 måneder og har brug en D-Link router til at køre mit WIFI, da jeg fik TDC. Her efter noget tid har jeg valgt at skifte til en højere hastighed, og valget faldt på en Airport Extreme. Jeg slår igen trådløs fra i min TDC router/modem og sætter et kabel fra den til min AE. Den bliver sat forholdsvis hurtigt op med et nyt WIFI, og jeg sætter den til at udsende både 2,4 GHz og 5 GHz båndet. 

Jeg sætter den i bridge mode og alle mine enheder kan logge på -> super godt. Alt virker fint det første stykke tid. Jeg kommer hjem og forsøger at logge på med både iPhone og MacBook, men jeg får "Invalid Password" på mine enheder og kan ikke komme på trådløs. Den har stadig internet forbindelse fra TDC-routeren, da jeg kan kable til og sagtens komme på nettet fra min AE.

Jeg googler problemet og finder mange, der melder om samme problem, og der er mange forskellige forklaringer på, hvad der kan være galt. Mange mener, det kan være interferens fra andre produkter/WIFI, og det var da også et glimrende bud, hvis ikke jeg allerede havde scannet og afprøvet alle kanaler.

Min nuværende løsning har været at nulstille AE til factory settings og opsætte et nyt netværk, men det er selvfølgelig ikke optimalt at gøre, hver gang fejlen vender igen (og trust me, det gør den tit!). Hvis jeg ønsker at AE skal stå for DHCP'en og pauser den i TDC-routeren, så modtager jeg ikke internet til AE, og jeg ødelægger samtidig forbindelsen til mit TV, der kræver den specielle IP, som TDC-routeren deler ud. Jeg havde ingen problemer med dette i min D-Link, så jeg forstår ikke, hvad der får min AE til at nægte et rigtigt password.

Håber der er nogen, der har erfaring med det eller har et løsningforslag, jeg ikke selv har tænkt på.

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)