Svar

Anskaffelse af WIFI-extender?

Hej Yousee, I nævner på jeres egen kundeservice side at YouSee har en (yousee) wifi-extender, hvordan får man fat i den?

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/wifi-extender/wifi-extender

Mvh Mads

icon

Bedste svar af Slangefar 8 august 2016, 15:11

De extendere jeg har brugt har alle mulighed for lokal tilslutning af kablet forbindelse. Dog typisk kun med 100 Mbit lokalt. Mange nyere extendere kan også bruges (kablet) som access point. hvis man f.eks. flytter til en kablet bolig. En extender som kan klare 2,4 og 5 GHz kan f.eks. fås i Aldi for 199 kr. http://www.aldi.dk/aldi_wireless_lan_forstaerker_48_615_3954_21900.html Meget billigere end et access point.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
De extendere jeg har brugt har alle mulighed for lokal tilslutning af kablet forbindelse. Dog typisk kun med 100 Mbit lokalt. Mange nyere extendere kan også bruges (kablet) som access point. hvis man f.eks. flytter til en kablet bolig. En extender som kan klare 2,4 og 5 GHz kan f.eks. fås i Aldi for 199 kr. http://www.aldi.dk/aldi_wireless_lan_forstaerker_48_615_3954_21900.html Meget billigere end et access point.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
ja, den forlænger dit trådløse net. Den skal dog på 1. sal kunne se din router. Til gengæld vil den lave et større område på 1. sal, hvor man kan bruge wifi.
Omdømme 3

Badge +3
Det eneste alternativ er et access point på 1. sal, hvis din bolig har lokal net kabling. Se at derfor at få en range extender på 1. sal til et par hundrede kroner.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mads.

I steder for en Extender, vil du få en meget mere stabil forbindelse, hvis du trække en ledning til det område der ikke er dækket godt nok fra en af de gule porte på din normale router, og tilslutte et Accesspoint (Et accesspoint er i princippet kun en WiFi router, uden router funktionen. Og de er noget billigere end en Router. Du kan se et udvalg her: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/access-point.aspx?q=access+point.). Mange trådløse routere man køber kan også sættes i Accesspoint mode, det betyder så bare at man slår router funktionen fra.

En God leve regel er: Hvis man kan forbinde en enhed med Ledning, Bør man forbinde med ledning. Her tænkes ikke på enheder man flytter rundt med, f.eks. Bærbare PC, eller Tablets, telefoner osv. Men her tænkes på enheder der står fast f.eks. PS3, PS4, TV, Stationære, Eller hvis man har et fast sted hvor man arbejder med sin bærbare. Her kan det være en fordel at have en tilslutning til kabel liggende. Overførsler af filer, billeder, osv. vil for det meste være hurtigere på den måde.

WiFi er den mest ustabile, og usikre metode at tilslutte enheder på.

Venlig Hilsen

Brian

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mads.

En extender har normalt ikke en tilslutning til et kabel. Det er normalt et Accesspoint. Den extender som YouSee har ser ud til at være et slags accesspoint, efter hvad der står. Så efter hvad de skriver kan man åbentbart tilslutte ledninen til Yousee Router, og den vil fungere som et accesspoint. Jeg kan ikke garantere noget , da jeg ikke kan se hvilket fabrikat, eller hvilken type det er. Det jeg studser over er at tilslutningen på kabel kun er 10/100 Mbit. og ved ac standarden er hastigheder på det trådløse teoretisk 150mbit og op... 

Jeg bruger selv en highend Hjemme trådløs Router, jeg har sat i accesspoint mode. Min router er IKKE en trådløs Router. (Jeg er så heldig at jeg har kun et modem fra TDC, og ikke en homeboks...) Min router er en Ubiquiti Edgerouter Lite. (Meget High End Router, eller lille Enterprise class router.)

Venlig hilsen

Brian

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Jeg vil tro du skal kontakte You See via kundeservice.

Hej Brian.

Det er jeg nok også nået frem til, tak for hjælpen.

Jeg har læst at extendere i princippet kan fungere som et AP hvis man kabler extender til routeren i stedet, som du nævner , er dette korrekt forstået?

At en extender som er kablet til til Yousee routeren via de gule porte i teorien fungerer som et access point, bare uden at prompte es password??

OG derved er mere "stabil" end en ikke-kablet extender som jo bare videresender og derved "æder" lidt af signalet/kapaciteten på den baggrund?

Mvh Mads

Er det sådan en jeg har brug for, når jeg ikke har nok wifi signal på 1. Sal?
Hmm, signalet kan godt ses på 1. Sal, men det er svagt. Kan en anden løsning hjælpe bedre eller vil denne kunne gøre et svagt signal bedre?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)