Andre på Buddinge Hovedgade?

Hej!

Jeg har lige fået leveret min TDC Trio med internet, TV og mobil. Jeg bor på Buddinge Hovedgade og der kan jeg få en 5Mbit/512Kbit internetforbindelse. Dvs. ingen HDTV, ingen se en ting og optag noget andet, maks. 1 TV i huset.

Kan det passe at vi i 2014 stadig ikke kan få ordentligt internet m.v.? Jeg kommer fra 50+ (de fleste HD) TV kanaler og 60/12 Mbit internet og så til dette? Godt det er mit drømmehus.

Er der andre som er langt fra Søborg central i mod Buddinge Hovedgade? Det kunne være vi i flok kunne få TDC til at sætte en fremskudt boks så signalet kunne laves bedre!

Mange hilsner,

Lars Brink

13 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Ja der er lidt ærgerligt at der ikke er bedre muligheder nu her i 2014. især når det meste vi laver foran en pc eller koma kassen er via internettet (netflix, film leje, spille online, chatte med andre, osv)

Men det bedste er nok at skrive en mail til TDC og udtrykke dit ønske om en bedre forbindelse, og ja jo flere fra samme område jo bedre, selv om det ikke er en garanti for at de gør det hurtigere...

Men det burde jo næste være sådan nu om dage at hvis man bestiller eks 20/2 på en adresse så må de bare sørger for at de kan levere 20/2, hvordan de vil er jo deres problem, for det med at man måske måske ikke kan få en hastighed, kan man ikke bruge til så meget...

hvad jeg lige kan finde her inde (https://wholesale.tdc.dk/Produkter/B76_gadedoersadresser.xlsx) så er der ikke planlagt nogen fremskudt central eller fremskudt indkoblingspunkt der skal dække buddinge hovedgade, om der er til nogle af sidevejene ved jeg ikke, men hvis din adresse er buddinge hovedgade nr x så kommer du nok til at vente et godt stykke tid.

Men prøv selv at kugge listen igennem og find din adresse, så kan du se om der er varslet et punkt entet kaldet FIP eller FC og en ca dato for hvornår det bliver sat idrift, selv om den dato har det med at flytte sig ud i fremtiden... Der kommer nye lister i starten af hver måned, normalt omkring den 5-7.

Det kunne være guld værd hvis TDC gad lave de lister til en interaktiv hjemmeside så man blot kunne indtaste sin adresse og så ville den hente alle de informationer der måtte være tilgængeligt, i stedet for et excel ark man skal søge i og fortolke efter bedste evne...
Hej Alexsus,

Tak for dit fine svar om end det var noget nedtrykkende mhtr. muligheden for at få en bedre forbindelse.

Som jeg husker det så havde DONG noget fiber gravet ned i vejen og det har TDC jo købt. Det er underligt at det ikke kunne give anledning til at få bedre forbindelser, specielt til områder hvor det er "helt galt" (og jo det synes jeg 512Kbit upload er!).

Værre endnu er det at TDC med direct mail har annonceret "...danskernes bedste tv-løsning leveret og installeret på Buddinge Hovedgade...". Det er så i SD kvalitet, på et TV, uden optagelse etc. etc. så hvor det bedste der kommer fra er jeg i tvivl om.

Mange hilsner,

Lars

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Vi kan kun være enig i at det er ikke godt nok det du modtager, især når der er fiber menge steder, at TDC så ikke gider punge ud og bruge det kan kun være deres problem.

Men jeg vil forslå dig at enten skrive en mail eller ringe til dem og tage en rolig snak, og gør dem opmærksom på at du føler dig skidt behandlet og lidt snydt, da de jo ikke levere det de lover i den mail.

Måske det kan få dem til at trylle eller tage sig sammen og se at de bliver nød til at holde havd de lover eller lade være med at love noget de ikke kan holde.. sjovt så meget de til tider minder om politikere... Humørikon frustreret

prøv eventuelt at kigge i denne liste
https://wholesale.tdc.dk/Produkter/whitelist2_green_20140205.xlsx
og se om du kan finde din adresse i den, det er listen over adresser under 30 meter fra fiber, og hvis din adresse er på den så er der noget med at TDC skal etablere en fiber forbindelse hvis en udbyder kræver det, eks waoo eller anden udbyder, og du kan også kigge på http://www.waoo.dk og taste din adresse ind der og se om mener de kan levere fiber til dig...
Hej Alex,

Desværre ser det helt sort ud i forhold til de lister. Der er ikke noget i nærheden af hverken fiber eller "fremskudte centraler" i pipe'en ser det ud til. Men fedt at du har adgang til dem.

Nu har jeg tilmeldt mig grundejerforeningen for området for at se om vi måske den vej kunne komme i dialog med TDC eller andre udbydere. Det er måske nemmere hvis der er et større kundegrundlag.

Desuden har jeg ringet til fiber-divisionen som ville undersøge nærmere og vende tilbage.

Så lige nu er der en lille flig af håb :-)

God weekend!

Mange hilsner,

Lars

Omdømme 2

Ja man må klynge sig til det håb der måtte være...

Men tror helt klar det hjælper hvis i er et par stykker der kan stå sammen om at presse TDC til at lave noget bedre i jeres område...

Men de lister er iøvrigt offentlig tilgængelige så alle kan finde dem på
https://wholesale.tdc.dk/wholesale/produkter/aftaler/Sider/dslam.aspx
Hej Alex,

Har du en måde at se hvor telefoncentralerne befinder sig?

En ting er jo at jeg bor ca. 5 km. fra Søborg central, men det kunne jo være der var en anden central (måske længere væk) som havde fået opsat DSLAM'er i nærheden af mig (eller i hvert fald tættere på end min central) og som derfor kunne være leverandør. Dog vil der måske mangle slutkablingen fra denne ud til mig?

Mange hilsner,

Lars

Omdømme 2

Nej jeg kender ikke til anden måde end de lister der ligger på deres wholesale side jeg linkede til...

Men normalt er det sådan at man bliver koblet til det næste punkt på linjen, det vil sige den nærmeste DSLAM der er på din adresse. Der kan selvfølgelig være sket en fejl så du er blevet koblet på en anden DSLAM længere væk, og de eneste der kan se det er TDC. Så du må enten skrive en mail eller ringe til dem og spørger om de er sikker på du er forbundet til den nærmeste DSLAM (som enten er på en central eller i et fremskudt punkt)

Selv om du finder centralen i de lister de har så kan du jo ikke være 100% sikker på at du er forbundet til lige netop den central/DSLAM der står nævt. dit kable kan jo sagtens gå en helt anden retning nede i jorden, og derfor være forbundet til en anden central i området...

på denne side kan du se et kort over centraler, men om det kun er hoved centraler eller også fremskudte centraler ved jeg ikke og hvor opdateret den er ved jeg heller ikke..

http://mollenborg.dk/telecentral/index.php

men søborg er her i følge den side

Søborg (soebr)
Maglegårds Alle 4
2860 Søborg

Hej Alex,

Det er langt til alle centraler fra mit hus kan jeg se så det er ikke sikkert der er så meget at gøre. Går det helt galt må jeg jo have en 4G mobilrouter til backup, men at skulle betalte 199 eller 299 ekstra for et produkt som jeg mener at have købt allerede er ikke sjovt.

Jeg fik svar på at der desværre ikke var fiber i vejen hvor jeg bor så den vej kan det heler ikke gå. Dog var der en lidelsesfælle hos TDC (som bor tæt på mig) og der kom en lille flig af en opløftende besked derfra:

"Vi er i gang med et projekt som gerne skulle forøge hastigheden gevaldigt – men det er et projekt der tager 2-3 år endnu før vi er færdig med hele Danmark. Om det kommer hos os i Søborg i starten eller slutningen af projektet ved jeg ikke, men du kan tro at vi arbejder på det."

Dog virker 2-3 år som laaang tid (specielt når man surfer med den hastighed :-)

Jeg har desuden meldt mig ind i grundejerforeningen og prøver også den vej at se om der er muligheder for at få TDC mere i tale.

Mange hilsner,

Lars

Hej Lars,

Vi er også lige flyttet ind på Buddinge Hovedgade (skråt over for dig), og sidder med præcis samme problem.
Kom fra 150Mbps og sidder nu på en 10Mbps (på en god dag).

Vi er også yderst interesseret i at få fiber, så hvis du finder ud af noget må du endelige råbe højt.

Eller hvis vi er et par stykker heromkring der kan gå sammen om at få dem til at grave det ned.

Kan se at både blomstermarken, bygmarken og hvedemarken har mulighed for fiber, så det er umådeligt nederen at vi er omringet af veje der kan, men at vi ikke kan Trist humørikon

God påske Glad humørikon

Hej Thomas,

Jeg har meldt mig ind i http://www.g-b-g.dk/ (Grundejerforeningen som dækker Buddinge Hovedgade) og er med i et udvalg hvor vi vil undersøge mulighederne for at få fiber, Yousee eller andet.Vi er lige gået i gang så der er ikke lige noget at fortælle endnu.

Hvis du selv er grundejer kan du også melde dig ind.

Mange hilsner,

Lars

Hej Lars,

Okay, jeg har nu sendt en mail om også at blive oprettet som medlem Glad humørikon

Er der nogen nyheder på denne front?

Hej Thomas,

Det er længe siden jeg har hørt noget derfra.

Lige nu er jeg glad BoxerTV og 3.dk kunde og kommer således ikke her :-)

Mange hilsner,

Lars

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)