Airport Extreme som trådløst accesspoint

Indlæg flyttet, da det var skrevet som svar i en noget ældre tråd, hvor der stod forældede oplysninger, der kan forvirre tingene nu. Bedre at starte forfra/Patrick, forum Administrator

Hej Patrick

Jeg var ved at lave samme løsning - HomeDuo - Apple Timecapture - 5 apple airport til at udvige TimeCapture netværket...  Skrev til tdc@tdc.dk men fik intet svar - prøver her.

Alt blev koblet sammen med patchkabler (ikke krydset).   efter timecapturen og en eller 2 Airport enheder var kommet på - gik HomeDuo ned (ERhvervkunde - bofællesskab) og den skulle genstartes fra ny, men ville ikke komme op før apple var fra koblet

Har du en ide - selvom TDC ikke understøtter denne løsning.  Det er jo TDC routeren der går ned - er den følsom for flere Wlan (skqal de køre på forskellig kanaler - de står alle til automatisk)

Håber du kan hjælpe

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har flyttet dit indlæg, da du bumbede. Det er ikke tilladt og i dette tilfælde ville det have forvirret, fordi der er ting i det indlæg, som ikke er gældende for dig, da du jo har et andet accespunkt fra TDC.

Umiddelbart vil jeg tro, det er fordi de to routere kører med samme IP-range. Formentlig er de begge sat op til 192.168.1.0 osv.

Det dutter ikke, da de jo så vil konflikte hele tiden.

Da du ikke har adgang til erhvervs routeren, skal du ændre IP-range i din apple router. Det gør du - så hut jeg visker med en prik, der difinerer hvilket range den skal køre i. Så kører den 10.10.10.0 range. Det var standart på apple udstyr i gamle dage, men ikke længere.

Hvis ikke det jeg skriver giver mening -så skal du ikke pille selv, men få en til at hjælpe dig, så du ikke laver rod i de andre's forbindelse Glad humørikon

Fortæl lige, hvordan det ender.

Hilsen

Tak for tilbagemeldingen

Nej det er ikke IP-konflikt / ens DHCP -  det er det første jeg ændre

Jeg aftalte med kundeservice at de sendte en ny router, men den komme ikke, inden der kom lyn i udstyret.

Så der kom en tekniker forbi med nyt udstyr.....

og ja Nu går Homeduo ikke ned, når jeg sætter noget bagved.

men jeg har endnu ikke fået Apple løsningen til at køre - da den pc jeg plejere at bruge også blev ramt af lyn, og den laptops jeg bruger har bla. et sikkerhedsystem der hindere Apple softwaren i at virke.

Det hele var remote programmering, så jeg har aftale med dem, at jeg fysisk skal forbi, for at sætte det op.

mvh . Ryan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stroma/Ryan

Det er da trælst, lynet har slået ned hos dig!

Har du set blog indlæg her på forum om det og hvordan du kan beskytte dig imod lynnedslag?

/t5/Forum-bloggen/bg-p/Forum-bloggen 

Håber du var forsikret!

Vil du have ulejlighed med lige at holde os underrettet om hvordan du får det til at fungere, når det sker?

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P