Svar

Airport Extreme og Homebox

Hej 

Jeg har lige modtaget den nye hvide Homebox til erstatning af den sorte, som var blevet "træt". Nu har jeg problemer med at tilkoble mine Apple Airport enheder, som kørte fint med den sorte boks. Jeg ønsker at tilkoble min Airport Extreme til Homebox og sende wifi til en Airport Express, som er placeret i stuen ved min forstærker. På den måde kan jeg streame musik fra min iMac til stuens højttalere. Hvordan får jeg det til at virke?

icon

Bedste svar af Boucheny 29 december 2015, 15:31

Jeg har forsøgt at sammenfatte en vejledning.....

Start med at deaktivere trådløs i Homeboxen:

Tænd en PC og åbn en browser.

1. Skriv 192.168.1.1 i adressefeltet i dit internetprogram og tryk på Enter
  2. Klik på Log ind i højre hjørne
  3. Skriv admin i feltet Brugernavn
  4. Hvis du har en Homebox 2 eller 3 (den sorte model) skal du lade feltet Password stå tomt. Har du en Homebox 4 (den hvide model) skal du indtaste det password der står på klistermærket på bagsiden af boksen.
  5. Klik på Log ind
Nu er du logget ind på din TDC HomeBox.

Klik på KONFIGURATION i topmenuen

Klik på Trådløst netværk

Klik på SSID1

Vælg Deaktiver ud for Trådløs Netværk

Klik på Gem

Nu har du slukket for det trådløse internet.

Forbind ethernet kablet fra en af de gule porte på Homeboxen til WAN porten på Airporten.

Tænd for Airporten og benyt Airport Utility til at sætte den i Bridge Mode:

(Airport Utility kan downloades til en iPhone/iPad fra Appstore eller downloades til en Mac computer eller Windows computer fra Apples hjemmeside https://support.apple.com/da_DK/downloads/#airport )

Klik “Manual Setup” I bunden af vinduet og klik så på “Internet” ikonet i toppen af vinduet.

Når du har klikket på “Internet” ikonet, skulle Internet Connection tab´en komme frem. I bunden af dette vindue vil du se en mulighed for “Connection Sharing.” Som standard er denne sikkert sat til “Distribute a range of IP addresses” eller “Share a public IP address.” Du skal ændre dette til “Off (Bridge Mode)”

Du er nu færdig og har sat Airporten I Bridge Mode.

Klik på opdater.

Din Airport Extreme styrer nu det trådløse netværk.

Hvis dit netværk er krypteret, skal du også indtaste adgangskoden og derefter klikke Opdater.

Jeg håber vejledning er brugbar og vil meget gerne have feedback på, om du har fået det til at virke.

Godt nytår.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Pytmand, 

Velkommen til TDC Forum Meget glad humørikon

Min kollega Stefan har lavet en tråd, som beskriver, hvordan man tilslutter sin egen router til TDC Homeboxen. Den tråd kan du se i vedhæftet link:

http://go.tdc.dk/gfmjk

Det besvarer måske ikke helt dit spørgsmål, så andre indput i denne her tråd modtages selvfølgelig gerne. 

/Andreas 

Hejsa, jeg forsøgte at følge StefanK's vejledning men min Apple router hedder ikke 192.168.2.1 - når jeg kigger i Homebox oversigten over DHCP forbindelser kan jeg se den her fået tildelt IP'en 192.168.1.11 og jeg kan ikke umiddelbart se hvor jeg kan ændre det i Airport Extreme'en.

Når jeg indgiver start og slut IP får jeg besked om at slut IP intervallet er ulovligt.

Nogen gode fif?

Jeg har forsøgt at sammenfatte en vejledning.....

Start med at deaktivere trådløs i Homeboxen:

Tænd en PC og åbn en browser.

1. Skriv 192.168.1.1 i adressefeltet i dit internetprogram og tryk på Enter
  2. Klik på Log ind i højre hjørne
  3. Skriv admin i feltet Brugernavn
  4. Hvis du har en Homebox 2 eller 3 (den sorte model) skal du lade feltet Password stå tomt. Har du en Homebox 4 (den hvide model) skal du indtaste det password der står på klistermærket på bagsiden af boksen.
  5. Klik på Log ind
Nu er du logget ind på din TDC HomeBox.

Klik på KONFIGURATION i topmenuen

Klik på Trådløst netværk

Klik på SSID1

Vælg Deaktiver ud for Trådløs Netværk

Klik på Gem

Nu har du slukket for det trådløse internet.

Forbind ethernet kablet fra en af de gule porte på Homeboxen til WAN porten på Airporten.

Tænd for Airporten og benyt Airport Utility til at sætte den i Bridge Mode:

(Airport Utility kan downloades til en iPhone/iPad fra Appstore eller downloades til en Mac computer eller Windows computer fra Apples hjemmeside https://support.apple.com/da_DK/downloads/#airport )

Klik “Manual Setup” I bunden af vinduet og klik så på “Internet” ikonet i toppen af vinduet.

Når du har klikket på “Internet” ikonet, skulle Internet Connection tab´en komme frem. I bunden af dette vindue vil du se en mulighed for “Connection Sharing.” Som standard er denne sikkert sat til “Distribute a range of IP addresses” eller “Share a public IP address.” Du skal ændre dette til “Off (Bridge Mode)”

Du er nu færdig og har sat Airporten I Bridge Mode.

Klik på opdater.

Din Airport Extreme styrer nu det trådløse netværk.

Hvis dit netværk er krypteret, skal du også indtaste adgangskoden og derefter klikke Opdater.

Jeg håber vejledning er brugbar og vil meget gerne have feedback på, om du har fået det til at virke.

Godt nytår.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P