Airplay

Hej! Jeg har købt mig et Denon musikanlæg med airplay. Når jeg starter anlæget kommer airplay- symbolet ikke frem på mine Appelprodukter ( iphone, Ipad og Ipod). Når jeg restarter routeren og tænder igen efter nogle minutter, kommer airplay-symbolet frem på Appelproduktet og nu kan jeg tilslutte musikanlæget. Når anlægget har været slukket er der igen ingen airplay symbol og ny restart af router kræves. Kan det virkelig være rigtigt eller er der noget andet jeg kan gore for at løse dette problem?

Jeg har TDC modem med indbygget router.

11 Kommentarer

Hej snurrbart,

Det lyder umildbart som om at din trådløse forbindelse er lidt ustabil. Der er dog nogen ting du kan gøre for at forbedre dette.

1. På siden af din Router/modem (TDC HomeBox), er der en "RESET"-knap. Denne knap skal du holde inde i 15-20 Sekunder, derefter vil din Router/modem blive opdateret med den nyeste software.

2. Gå ind på http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165 og følg vejledningen, via. denne vejledningen kan du finde den optimale frekvens til dit trådløse netværk.

Hilsen

Morten

Hej Jeg har præcist samme problem. Det sjove er at før jeg fik TDC homeduo og dermed ny router kørte det perfekt. Før havde jeg En netopia router fra TDC og som sagt ingen problemer. Har du fundet en løsning på problemet? Mvh Steen Hansen
Hej Hansen-san1

Resultatet blev at jeg købte mig en ny router Asus RT-N66U og koblede TDC router fra, da de ikke kunne samarbejde. Nu fungerer den trådløse forbindelse og Airplay perfekt og har ingen problemer med dårligt signal i underetagen af huset.

Hilsen Snurrbart 

Jeg har nøjagtigt samme problem

Denon CEOL RDC-N8 forbundet via LAN til TCD HomeDuo router, og hverken AirPlay ikoner på iPad eller iPod.

Denon RemoteApp virker fint på både iPad og iPod. Denon'en kan strame MP3 filer fint fra både PC og NAS.

Windows Media Player kan endda se at der er en CEOL på systemet, men kan ikke starte den.

Der mangler sandsynligvis en åben port i routeren??? Er der nogen fra TDC's side der arbejder på dette? Jeg er desværre "låst" af et arbejdsgiver abonnement, men ellers ville jeg skifte udbyder og få en anden router.

Hej

Status er at jeg har fået Windows MediaPlayer til at kunne spille på Ceol'en. Man skal højre-klikke på CEOLen under netværks-visning og vælge at installere den. Derefter installerer Windows en "netwærks renderer".

Men AirPlay spiller stadig ikke - selv efter 2 timer online service med HiFi Klubben og nu service på anden dag med TDC på routeren :-(

Kjeld

Hej Kjeld

Det er ikke vores udstyr der fejler noget men TDC's. TDC kan komme med alle mulige

forklaringer om ustabilt internet og genstart af routere. Hvorfor melder de ikke officielt ud at deres Home Duo

routere ikke kan køre AirPlay. 

Jeg talte med en TDC tekniker som indrømmede at de havde fejlmeldt routeren til producenten Sagem

og afventede nu et 'fiks' Det er nu 10 måneder siden og AirPlay kører stadigt ikke. Jeg har sat en anden 

trådløs router til Home boxen og så kører AirPlay. 

trist at TDC spilder alles tid og ikke indrømmer deres udstyr er fejlbehæftet. Mvh Steen Hansen

Jeg kan kun tilslutte mig i flokken af TDC kunder der har problemer med Airplay, og der er ingen tvivl om at det er TDC-routeren der er årsag til problemet.

Hvis jeg opretter et lokalt netværk med en Cisco router og kobler mine Airplay enheder på, både Denneon og Appel, enten trådløst eller via kable ja så virker Airplay upåklageligt.

Jeg kan selvfølgelig ikke streame musik direkte fra internettet da TDC routeren ikke er en del af netværket.

Hvis jeg kobler TDC routeren til oplever jeg straks udfald i musikken, også selvom musikken ikke streames fra internettet men bare lokalt fra eks. iPad.

Kære TDC, se nu at komme ind i kampen, kontakt jeres router leverandør, test nogle nye produkter, og helst hos de af Jeres kunder der har problemet, og dem er der tilsyneladende mange af.

Mvh.

Helmig

Hej Helmig,

Jeg har imellemtiden løst problemet med TDC idet de har sendt mig deres nyeste TDC Homebox.

Den kører Airplay upåklageligt.

Bed TDC om at udskifte din boks til den nyeste, og så skulle problemet være løst.

Problemet ligger i at Airplay trafikken ikke kan overføres mellem den kablede og trådløse del af Homeboxen.

Hvis alle enheder er enten kabelforbundet eller trådløse, virker det hele.

Men iflg. forrige indlæg, har Sagem åbenbart fået løst problemet.

Så lykkedes det at vride en ny router ud af TDC, (det var ikke nemt), og ganske rigtigt, problemet er løst. Den gamle router var en VDSL Sagemcom V 3DK64-02-251E den nye er en V3DK63.
Tak for god brugbar feedback.
Jeg kan tilslutte mig gruppen af brugere med problemer med Airplay. Ikonet forsvinder, og det er nødvendit at genstart udstyret (Apple-TV og Beoplay A9) for at det bliver tilgængeligt igen. Jeg har genstartet og foretaget reset af min Homebox, men uden effekt.

Jeg har d.d. førsøgt at få support af TDC. Desværre fik jeg en medarbejder der ikke viste hvad Airplay er for noget!!! Jeg foreslog at han kiggede på TDC Forum, men det havde han ikke lyst til. Han havde heller ikke lyst til at prøve at finde en anden medarbejder som kunne hjælpe. Han forklarede at Airplay ikke er noget TDC-medarbejdere er uddannede i.

Det ender vel med at jeg må gøre som så mange andre, enten finde en anden udbyder eller købe en ekstra router?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)