Adgang til router forsvinder fra min pc, ikke fra min mobil

Hej

Jeg fik brev om, at jeg kunne få en bedre forbindelse for næsten samme pris - fra under 5 Mbit til 45 Mbit, og slog selvfølgelig til. 

Men...efter jeg har fået den nye forbindelse, og nye router, bliver min adgang til internettet konstant "begrænset" eller forsvinder helt. Det sker IKKE hos mine børn og deres pc'er eller på min mobiltelefon - bortset fra når vi alle ikke har internet på samme tid, hvilket ikke er så ofte. For mig sker det flere gange indenfor en time. Disse problemer havde jeg IKKE inden jeg fik den "bedre" forbindelse. Den "bedre" internetforbindelse fra TDC er absolut ikke bedre. Jeg har mister SÅ meget arbejde, fordi jeg bliver smidt af nettet inden det kan ses på ikonet nederst i højre hjørne - og jeg er rimeligt frustreret og irriteret.

Jeg har forsøgt at finde ud af, om det er min firewall, mit antivirusprogram eller andet der blokerer, men det lader ikke til at være tilfældet.

Har også fået "hjælp" af teknisk support, der blot kunne sige, at alt så ud til at være rigtigt sat op, altså at der stod det rigtige navn på min router - og kunne, eller ville, ikke gå yderligere ind i, hvad der kunne være galt.

Nu er jeg nød til, at have lan sat til frem for, at kunne have min bærbare med mig rundt i huset og haven - og dét er ikke optimalt, og ikke noget jeg ønsker skal fortsætte. Derfor søger jeg som en sidste udgang hjælp her, inden jeg søger efter nyt internetselskab.

Håber virkelig at en eller anden her kan gennemskue problemet, og kan fortælle mig, hvad der kan være galt.

Her er yderligere oplysninger:

- Windows 8

- Valgte da jeg fik den nye router, at omdøbe den til det samme navn som den gamle og ligesådan med mit password, så vi ikke behøvede at ændre indstillinger i div. apparater med wifi. Jeg har lagt mærke til, at navnet - når jeg rører ved mit internet ikon (for trådløst) nederst til højre på skærmen - ind i mellem ændrer sig til navnet hvor der så er tilføjet et 2-tal, altså som "mit-navn" -> "mit-navn 2". Jeg fortalte dette til teknikkeren, der på ingen måde mente det havde nogen betydning. Det er så min egen fornemmelse, at det har det.....

- Ved brug af Lan: Under Netværks- og delingscenter, står der under "Vis dine aktive netværk", det navn som min router kom med, ikke dét som jeg har omdøbt den til, og under "Forbindelse"; Ethernet.

- Ved brug af Wifi: Under Netværks- og delingscenter, står der under "Vis dine aktive netværk", dét navn som jeg har omdøbt min router til, men med et mellemrum og et 2-tal efter - og under "Forbindelse"; Wi-Fi(det navn som jeg har omdøbt min router til).

Jeg fornemmer at mine problemer med at kunne fastholde internetforbindelse på min pc, hænger sammen med ændringen af navnet på min router, men det mener teknikkeren ikke - og jeg er så også rimeligt debil angående de mere avancerende opsætninger og internetforbindelse.

På forhånd tak!

Venligst

Stonehenge

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Stonehenge

Et problem kan være at du har kaldt dit netværk det samme som den gamle. Det forvirrer sommetider windows (ikke kun 8, men også 7) det der er sket er at windows identificerer hvilket netværk den har forbindelse med ved at se hvad den kan "se" på netværket (Router, subnet, IP område osv.) hvis Windows så rammer et netværk med samme navn som før, men som ser anderledes ud, vil den kalde det for navn 2. Hvis du f.eks. fik en anden router, og gjorde det samme ville netværket hedde Navn 3. Det du kan prøve er at slette ALLE netværk der hedder dit navn.  Derefter logge på nettet igen, ved at opgive password igen. Så skulle det kun være et netværk med det navn. Det burde ikke afbryde din forbindelse, men man ved aldrig.

Derudover kan der være problemer med det nye WiFi, du fik med den nye router. WiFi kan have skiftet Kanal, eller andet der har forværret modtagelsen. Eller hvis der er andre enheder på der f.eks. ser Netflix via det trådløse, kan det godt lægge netværket ned, selvom det ikke gjorde det i det gamle. Hvis du ikke bliver smidt af med netkabel i, er der IKKE noget galt med linjen, eller Router, og det er det TDC kan se. Dit WiFi er en anden sag. der skal ikke meget til at slå WiFi ud. Ændret placering af router, eller sat i samme stik som gammel køleskab eller fryser. Hvis du har Android telefon prøv at hente appen WiFi Analyzer af Farproc, med den kan du se WiFi signal styrke, om der er andre på din frekvens osv. Den trådløse del af en trådløs router er ikke anden end en gammeldags Walkie Talkie (Radio) og vil blive forstyrret af det samme som en radio vil bive forstyrret af. (Nogen snakker på samme frekvens, Radiostøj osv.)

Hej Brian

Tusind tak for dit lange og uddybende svar!

Jeg har prøvet at "glemme" mit netværk - går ud fra, det er dét du mener med at "slette" det - og har så skulle indtaste mit password igen, men uden succes. Har brugt dagen i går på, at se hvordan det gik, i forskellige afstande til routeren, men jeg smides stadig af - det gør resten af vores wifi-apparater ikke.

Så jeg går ud fra, at det eneste jeg kan gøre er, at nulstille og genstarte til fabriksindstillingerne, så routeren får det navn og password den er født med - og se om det hjælper. Hjælper det ikke, må jeg blot erkende, at TDC internet ikke er en løsning for alle.

Nå, det lader ikke til, at jeg skal have lov til, at bruge trådløs over tdc. Jeg har skiftet mellem kanaler - det hjalp intet. Jeg har nulstillet routeren til fabriksindstillingerne - det hjalp heller intet.

Så jeg er mega frustreret over tdc's "bedre" løsning - den gamle fungerede, var selvfølgelig langsom, men fungerere trods alt.

Det er mig der betalte for forbindelsen, men er den eneste i huset der IKKE kan arbejde på min bærbare uden at jeg er afhængig af ledning.

Så meget for en "bedre" forbindelse.

Ud over dette, så har jeg i min desperation efter løsninger, opdaget, at der på siden "Genopsætning af trådløst netværk" mangler vejledning for Windows 8.

Hej

Så kan TDC igen lære noget.  Vi fik den 30. januar 2014 installeret Home Trio Basic, stor var vores overraskelse, da vi ikke kunne optage eet program, samtidig med, at vi så et andet.  Vi var lige nogle få hundrede meter for langt fra centralen.   Vi havde Boxer TV før, så det var en noget stor forandring til det dårligere.  DC kunne ikke hjælpe.

Jeg gik med nogle tanker, men da TDC teknikeren havde skåret antennekablet, og trukket det op på loftet, kunne jeg ikke lige prøve det af.

I dag sluttede jeg så antennekablet til vores gamle boks fra Boxer TV, HDMI fra boksen op til TV HDMI 2.  Og VUPTI kan vi igen se et program og optage et andet, når blot det ene f.eks. er et DR program.

Så brug dog dette TDC.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P